جزئیات آزمون دانشنامه تخصصی اعلام شد/ برگزاری آزمون در شهریور

شصت و چهارمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پنجشنبه ۱۶ شهریورماه برگزار می شود.

جزئیات آزمون دانشنامه تخصصی اعلام شد/ برگزاری آزمون در شهریوربه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ثبت نام شصت و چهارمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی از ۱۰ مرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز شده است.

آزمون کتبی شصت و چهارمین دوره دانشنامه در تمامی رشته های تخصصی رأس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۶ شهریور در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی سطح شهر تهران برگزار خواهد شد.

تمامی داوطلبان تا ۲۰ مرداد فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش http://sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اینترنتی جهت شرکت در آزمون دانشنامه نخصصی و دریافت کد رهگیری اقدام کنند. ثبت نام صرفاً بصورت اینترنتی است.

تمامی افرادی که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید جهت اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور به سایت اینترنتی مرکز سنجش مراجعه و در صورت لزوم، در مهلت تعیین شده مدارک ارسالی خود را تکمیل کنند.

تمامی دستیارانی که وفق مقررات واجد شرایط شرکت در آزمون گواهینامه سالجاری بوده موفق به کسب قبولی در این آزمون شده اند، به صورت مشروط مجاز به شرکت در شصت و چهارمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی شناخته می شوند.

لازم است تمامی دستیارانی که به صورت مشروط در آزمون دانشنامه تخصصی شرکت می کنند، باقیمانده دوره تحصیلی خود را در مراکز آموزشی مربوطه گذرانده و گواهی لازم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود را ارائه کنند. اعلام رسمی قبولی در آزمون مذکور منوط به ارائه این گواهی خواهد بود.

افرادی که به آزمون گواهینامه تخصصی سالجاری معرفی نشده و یا در آن شرکت نکرده اند به عنوان مردود آزمون گواهینامه تخصصی شناخته شده و به همراه سایر مردودین آزمون گواهینامه تخصصی مجاز به شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی سالجاری نیستند.

آن دسته از فارغ التحصیلان خارج از کشور که پرونده تحصیلی آنان به تایید کمیسیون ارزشیابی مدارک خارجی هیات ممتحنه رشته مربوطه رسیده و از طریق مرکز خدمات آموزشی واجد شرایط شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی شناخته شوند باید با توجه به مفاد این دستورالعمل و در زمان ثبت نام از طریق سایت سنجش مراحل ثبت نام را به عمل آورده و معرفی نامه خود جهت شرکت در آزمون را به همراه سایر مدارک ارسال کنند. هیچگونه ثبت نامی از طریق این دبیرخانه انجام نمی گیرد.

داوطلبان شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی که فارغ التحصیل گواهینامه در سالهای قبل هستند در هنگام ثبت نام جهت شرکت در آزمون مربوطه ملزم به ارائه گواهی اشتغال بکار اخذ شده از دانشگاه محل خدمت ضریب K و یا گواهی اتمام خدمات مربوطه با تائید معاونت درمان دانشگاه محل خدمت به همراه سایر مدارک هستند.

تمامی دستیاران واجد شرایط شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی ملزم به ارائه تائیدیه از دانشکده پزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه محل آموزش هستند.

با توجه به تصمیم کمیسیون هفت نفره ۹ آذر ۸۱ زمان آزمون جهت جانبازان شرکت کننده در آزمون کتبی دانشنامه تخصصی با توجه به وضعیت جسمانی آنها و بنا به تشخیص شورای آموزش دانشگاه محل تحصیل تا ۵۰ درصد مدت مفید زمان معمول قابل افزایش است.

مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون دانشنامه تخصصی در سایت سازمان سنجش اعلام شده است و داوطلبان باید مدارک خود را اسکن و از طریق سایت اینترنتی ارسال کنند.

هزینه ثبت نام برای داوطلبانی که برای بار اول در آزمون دانشنامه تخصصی (کتبی و شفاهی) شرکت می کنند مبلغ ۵۵۰ هزار ریال، برای داوطلبانی که برای بار دوم در آزمون دانشنامه تخصصی (کتبی و شفاهی) شرکت می کنند مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و برای داوطلبانی که برای بار سوم و یا بیشتر در آزمون دانشنامه تخصصی (کتبی و شفاهی) شرکت می کنند مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

افرادی که صرفا در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی شرکت می کنند باید مبلغ ۵۵۰ هزار ریال بپردازند.

کارت ورود به جلسه امتحان در تاریخ های ۱۴ و ۱۵ شهریور از طریق سایت مرکز سنجش با وارد کردن کد رهگیری توزیع می شود. داوطلب باید پرینتی واضح و خوانا از کارت تهیه کند و در هنگام آزمون به همراه داشته باشد. محل آزمون کتبی هر داوطلب بنا به راهنمای مربوطه تعیین و در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه به اطلاع کلیه داوطلبان رسانیده خواهد شد.

آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی که به صورت MMI / OSCE / PMP / KFP و سایر روشهای ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار می شود در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه امتحان محل و زمان دقیق برگزاری آزمون شفاهی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

آزمون دانشنامه تخصصی در دو قسمت کتبی و شفاهی برگزار می شود، حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی ۷۰ درصد کل نمره آزمون کتبی و ۳۰ درصد کل نمره آزمون شفاهی خواهد بود.

افرادی که موفق به کسب ۷۰ درصد از نمره کل آزمون کتبی می شوند (نمره ۱۰۵ از نمره کل ۱۵۰) به عنوان قبول شده آزمون کتبی دانشنامه تخصصی محسوب و مجاز به شرکت در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی خواهند بود.

نتایج نهایی آزمون دانشنامه تخصصی بر اساس راهنمای شرکت در آزمون کتبی که متعاقباً ارائه می شود، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.