افغانستان تیم ملی امید تشکیل می‌دهد

دبیر کل فدراسیون فوتبال افغانستان پس از صحبت‌های اوتو فیستر در خصوص برنامه‌های انکشافی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را ارائه داد.

افغانستان تیم ملی امید تشکیل می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سیدعلیرضا آقازاده صحبت‌هایش را پس از پایان صحبت‌های فیستر و با اشاره به اردوها و مسابقات تدارکاتی تیم ملی آغاز کرد.

وی با اشاره به این که تیم ملی از آغاز سال طبق برنامه ریخته شده فدراسیون فوتبال، ۹۶ روز تمرین خواهد داشت اعلام کرد که دیدارهای تدارکاتی تیم ملی نیز از قبل تنظیم شده است و قرار است یک بازی تدارکاتی دیگر نیز برای تیم ملی در آینده برنامه ریزی شود.

سید علیرضا آقازاده که رشته کلام را در اواخر صحبت های اوتو فیستر و سوال برخی از خبرنگاران در خصوص برنامه های فدراسیون برای فوتبال افغانستان در اختیار گرفته بود گفت: نه میتوانیم بگوییم خوب کار کردیم و نه بد. ما برنامه ها و کارهای مهمی را در طی چند سال گذشته در فوتبال افغانستان پیاده کردیم. فدراسیون فوتبال توانسته در طی چند سال اخیر افتخاراتی کسب کند که طی ۹۰ سال گذشته فوتبال افغانستان بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی لیگ برتر فوتبال افغانستان در طی ۵ سال گذشته، این لیگ را یکی از بزرگترین تورتمنت های فوتبالی و تفریحی افغانستان دانست. آقازاده در این خصوص مطرح کرد: فوتبال افغانستان در طی ۵ سال گذشته با کمک کنفدراسیون آسیا لیگ برتر را راه اندازی کرده است.ما برای معیاری شدن این لیگ برنامه خاصی را با فدراسیون آسیایی روی دست داریم. تا به حال دو جلسه برگزار شده و قرار است با کمک AFC لیگ برتر را طی سه سال معیاری و استاندارد سازیم. استراتیژی لیگ برتر فوتبال افغانستان نیز به زودی اعلام خواهد شد.

آقازاده سپس با اشاره به راه اندای رقابت های فوتبال در رده‌های سنی مختلف به صورت لیگ اعلام کرد که به زودی در کنار رقابت های لیگ برتر شاهد برگزاری مسابقات در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان خواهیم بود.

وی در این خصوص گفت: قرار است از سال آینده مسابقات لیگ در مقاطع سنی ۱۴، ۱۶ و ۱۸ سال برگزار شود. ما با برگزاری این لیگ بازیکن را تا ۱۸ ساله گی آماده حضور در لیگ برتر خواهیم کرد. راه اندازی این مسابقات میتواند به فوتبال زیر سن افغانستان کمک زیادی بکند.

آقازاده همچنین با اشاره به لیگ برتر فوتبال کابل نیز گفت: یکی دیگر از اهداف فدراسیون فوتبال، معیاری شدن و بلند بردن سطح کیفی رقابت های فوتبال در کابل است.

وی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در نظر داریم که فوتبال کابل که اکثر استعدادهای فوتبال افغانستان در آن قرار دارند را با تغییر جدی روبه رو کینم. برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت، لیگ های الف بی و سی و جذب اسپانسر برای حرفه ای شدن این مسابقات از برنامه های فدراسیون برای معیاری شدن لیگ برتر شهر کابل خواهد بود.

سپس آقازاده با بیان این که تیم ملی امید افغانستان به زودی با برنامه جدید تشکیل خواهد شد گفت: قرار است پس از برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتبال افغانستان، تیمی جدید از بهترین بازیکنان داخلی در غالب تیم امید تشکیل شود. این تیم که با بهره گیری از تمامی امکانات به مدت ۲۵۰ روز در فدراسیون فوتبال قرنطین خواهد شد و به صورت حرفه ای زیر نظر سرمربی تمرین خواهد مرد. وی گفت در این خصوص مسائل مالی برای تشکیل این تیم نیز با شرکت الکوزی صحبت هایی انجام شده است.

آقازاده در پایان صحبت هایش در خصوص کار با اوتو فیستر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان نیز توضحیاتی داد. وی در این خصوص گفت: ما با آقای فیستر قرار داد یک ساله داریم. کارنامه و کسب نتایج سرمربی تیم ملی با ما نشان میدهد که با وی ادامه میدهیم یا خیر.ما نظر به شرایط جغرافیایی و اقتصادی مجبور هستیم که برنامه و استراتیژی خود را ادامه دهیم تا به حد معیار برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار