عضو حزب جمهوری‌خواه آمریکا، کاخ سفید را به یک «باغ وحش» تشبیه کرد

استیو اشمیت، با انتقاد از رفتارهای بچه‌گانه رئیس‌جمهور آمریکا، کاخ سفید را به یک باغ وحش تشبیه کرد.

عضو حزب جمهوری‌خواه آمریکا، کاخ سفید را به یک «باغ وحش» تشبیه کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هافینگتن پست، «استیو اشمیت»، استراتژیست جمهوری‌خواه و مشاور کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری جرج بوش، هشدار داد انتصاب‌ها و اخراج‌های روزهای اخیر در کاخ سفید در بهبود شرایط این روزهای اقامتگاه رسمی رییس جمهور آمریکا تاثیری نخواهد داشت.

مدیر سابق ستاد انتخاباتی جان مک‌کین در رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال 2008 آمریکا، در گفتگو با شبکه ام اس ان بی سی، اظهار داشت: کاخ سفید و بال غربی این ساختمان -جایی که دفاتر ریاست‌جمهوری آمریکا در آن واقع شده است- همانند یک باغ وحش امروزی است.

اشمیت افزود جان کِلی، رییس جدید کارکنان کاخ سفید، نظم و انضباط را در میان مشاوران کاخ سفید برقرار خواهد کرد؛ اما، مشکل بزرگتر خود «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، است. مدیر سابق ستاد انتخاباتی جان مک‌کین سپس این پرسش را مطرح کرد که آیا ژنرال بازنشسته سپاه تفنگداران دریایی آمریکا قادر خواهد بود تغییر رفتارهای ناگهانی ترامپ را کنترل کند.

این استراتژیست جمهوری‌خواه در بخش دیگری از سخنان خود، ترامپ را به سبب دمدمی مزاج بودنش نکوهش کرد و گفت: مسلم است که ما یک رییس جمهور 71 ساله داریم که همانند یک بچه دمدمی‌مزاج است و (در برابر اظهارات و رفتارهای اطرافیانش) سریع آزرده و رنجیده‌خاطر می‌شود.

ترامپ دوشنبه، آنتونی اسکاراموچی -معروف به موچ-  مدیر ارتباطات کاخ سفید را برکنار کرد. این در حالی است که تنها 10 روز از انتصاب او به این سِمت می‌گذشت. ساکاراموچی پس از آن برکنار شد که نشریه آمریکایی «نیویورکر»، مصاحبه‌ای جنجالی را از او منتشر کرد. اسکاراموچی در این مصاحبه برخی از اعضای ارشد دولت دونالد ترامپ را با به کار بردن الفاظی بسیار رکیک مورد اهانت قرار داده بود.

 عزل و نصب‌های بدون حساب و کتاب کارکنان کاخ سفید از سوی ترامپ نگرانی بیش از پیش سیاستمداران آمریکایی را درباره صلاحیت او برای ریاست جمهوری آمریکا برانگیخته است. این موضوع باعث شده است برخی از جمهوری‌خواهان نیز به صف منتقدان ترامپ بپیوندند.  

 

انتهای پیام/

اشمیت: کاخ سفید همانند یک باغ وحش امروزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار