طی سال گذشته؛

بیش از نیمی از دانشجویان استرالیایی هدف آزار جنسی قرار گرفتند

گزارش کمیسیون حقوق بشر استرالیا نشان می دهد بیش از نیمی از دانشجویان این کشور سال قبل هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند.

بیش از نیمی از دانشجویان استرالیایی هدف آزار جنسی قرار گرفتندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، گزارش کمیسیون حقوق بشر استرالیا نشان می دهد بیش از نیمی از دانشجویان استرالیایی سال قبل هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند که در این میان زنان بیشترین موارد را به خود اختصاص می دهند. 

نتیجه بررسی ای که در آن بیش از 30 هزار دانشجو از 39 دانشگاه استرالیا حضور داشتند نشان می دهد 51 درصد پاسخ دهندگان در طول سال 2016 دست‌کم یک بار آزار و اذیت جنسی را تجربه کردند.  

احتمال آزار و اذیت جنسی زنان تقریبا دو برابر مردان و احتمال تعرض جنسی نسبت به آنان نیز حدود سه برابر بیشتر از مردان است. 

این بررسی بعد از آن انجام شد که اعتراض دانشجویان نسبت به پدیده تعرض و آزار و اذیت جنسی در دانشگاه ها افزایش یافت. 

کیت جنکینس از اعضای کمیسیون مبارزه با تبعیض جنسی در گزارشی که به همراه این مطالعه منتشر شد گفت: شواهد نشان می دهد که دانشگاه ها باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از وقوع چنین موارد نقض حقوق انجام دهند و فرهنگی ایجاد کنند که در آن از قربانیان حمایت شود و مرتکبان را به سزای اعمالشان می رساند.

به رغم آمار بالای افرادی که از وقوع آزار و اذیت و تعرض جنسی خبر می دهند، تعداد واقعی افرادی که رسما در این زمینه دست به شکایت می زنند، بسیار کم است. 

این نظرسنجی نشان داد 94 درصد دانشجویانی که اعلام کردند قربانی آزار و اذیت جنسی شده اند و 87 درصد قربانیان تعرض جنسی، رسما شکایتی مطرح نکرده اند. 

سایمون بیرمنگام وزیر آموزش و پرورش استرالیا گفت: در مکاتباتی که با همه دانشگاه ها داشته از مسئولان دانشگاه ها خواسته است به یافته های این بررسی پاسخ دهند و برنامه های خود را برای ایجاد تغییر در این زمینه ارائه کنند.

 

 

انتهای پیام/

آزار جنسی اکثریت دانشجویان استرالیایی در سال گذشته

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار