یزد؛

صادرات 538 هزار تن کالا به ارزش 138 میلیون دلار به خارج کشور از گمرک یزد

در سه ماهه نخست سال جاری 538 هزار تن کالا به ارزش 138 میلیون دلار ازاستان یزد به خارج کشور صادرشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   مهرداد پیرحیاتی مدیرکل گمرک استان یزد گفت:در سه ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پرداخت و تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری 538 هزار تن کالا به ارزش 138 میلیون دلار به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر ارزش 23 و از نظر وزن 19 درصد رشد را نشان می‌دهد.

پیرحیاتی در دیدار فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به دستاوردهای گمرک در مبارزه با قاچاق کالا اظهارداشت: گمرک ایران براساس جدیدترین گزارش سازمان جهانی گمرک بعد از ژاپن رتبه دوم در زمینه مبارزه با قاچاق کالارا در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه 600 وسیله نقلیه سنگین از استان یزد به مقصد سایر کشورها بارگیری می شود، اظهارداشت: اکنون با الکترونیکی شدن کلیه فرآیند های گمرکی و همچنین پیاده سازی سامانه جامع امور گمرکی در گمرک یزد حاشیه امنی برای تجارت و کاهش حجم قاچاق به وجود آمده است.

وی تاکید کرد: در گذشته برخی افراد سودجو با کم اظهاری یا خلاف اظهاری ارزش یک کالا را تغییر می دادند تا تعرفه کمتری بپردازند اما با الکترونیکی شدن فرآیندها شاهد حذف این معضلات و رشد چشمگیر و فزونی درآمدهای گمرکی هستیم.

پیرحیاتی عمده کالاهای صادراتی گمرک یزد را کاشی و سرامیک، میلگرد، نایلون، ظروف شیشه‌ای و هیدرو کربن ذکر کرد که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه صادر می‌شود .

وی افزود: در این مدت نیز شش هزار تن کالا به ارزش 23 میلیون دلار از گمرک یزد به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر ارزش 11 درصد و از حیث وزن 14 درصد رشد داشته است .

پیرحیاتی در این باره خاطرنشان کرد: عمده واردات گمرک یزد مواد اولیه و ماشین‌آلات واحدهای تولیدی استان است که اکثر آن از کشورهای اروپایی وارد کشور می‌شود .

 فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مسئولیت کارکنان گمرک سنگین است از آمادگی برای همکاری و تعامل بیشتر با گمرک در زمینه های مختلف به ویژه مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.

سردار اکبر فتوحی با اشار به موقعیت ویژه استان به عنوان بارانداز و مسیر عبور کالاهای قاچاق بر لزوم مبارزه و برخورد با شبکه های قاچاق کالا تاکید کرد.
وی با اشاره به لزوم تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی اظهارداشت: باید کیفیت کالاهائی که به بازار کشورهای مختلف صادر می شود مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است، در این دیدار بر تعامل و همکاری بیشتر سپاه با گمرک استان در زمینه های مختلف تاکید شد.

انتهای پیام/ ی

الکترونیکی شدن گمرک گام بلندی در مبارزه با قاچاق کالاست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.