دیدار ظریف با وزیر امور خارجه اندونزی

وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار ظریف با وزیر امور خارجه اندونزیبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اعزامی به ترکیه، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در استانبول با رنتو مرسودی وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است همچنین ظریف پیش از این با مولودچاووش اوغلو همتای ترک خود دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات وزير امورخارجه كشورمان بر اهميت نشست فوق العاده كميته اجرايی وزرای امور خارجه كشورهای اسلامی در خصوص فلسطين تاكيد و اظهار داشت: اميدوارم نتيجه اين نشست به اتحاد كشورهای اسلامی در مقابله با مظالم رژيم صهيونيستی عليه فلسطين منجر شود.

در ادامه ورزای خارجه دو كشور در خصوص مسائل مختلف روابط دو جانبه گفتگو کردند. تلاش برای رسيدن به حجم مبادلات دو کشور به ٣٠ ميليارد دلار و برداشتن موانع توسعه همکاری ها و نیز موافقت برای برگزاری شورای عالی راهبردی دو كشور در آينده در تهران از محورهای این دیدار بود.

ظريف و چاووش اوغلو در اين ملاقات همچنين در خصوص موضوعات منطقه ای و سوريه تبادل نظر و بر تقويت گفتگوهای آستانه در خصوص سوريه تاكيد كردند.

اضافه می‌شود که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این در تشریح این سفر گفته بود: با توجه به تحولات روزهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی و افزایش فشار بر مردم فلسطین به‌ویژه در قدس شریف، ضرورت هم اندیشی و همکاری کشورهای اسلامی بیش از پیش احساس می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: کشورهای اسلامی هیچگاه نباید فراموش کنند به رغم برخی اختلاف نظرها، فلسطین مساله اول جهان اسلام است و این مساله جز با وحدت امت اسلامی و فشار بر رژیم غاصب صهیونیستی حل نخواهد شد.

انتهای پیام/


شورایعالی راهبردی ایران و ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۶:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
کشور ایران تا می توانند دوستی خود را با کشور اندونزی افرایش دهند ،دوستی با همسایه های بسیار دور آبی باعث آن می شود مردم دو کشور دایمن با خیال راحت در رفت وآمد باشند.
دین اسلام با دین بودا دین هندو درحق همدیگر هیچ بدی در تاریخ ۵ ،۴،۳،۲،۱ هزار ساله نکرده اند .
وحتی دوستی کشور ایران با کشورهای شرق آسیا هزاران سالی است ادامه دارد وهیچ بدی بین آنها نیست .
آخرین اخبار