اصفهان؛

بهره‌مندی ۱۵ هزار نفر از خدمات بیمه رایگان در نطنز

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان نطنز گفت: تعداد ۲۱ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت در شهرستان نطنز هستند که ۱۵ هزار نفر آنان از خدمات بیمه رایگان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد تدبیری  امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: طبق دستورالعمل جدید بیمه سلامت، حق بیمه در بخش کارکنان دولتی یک درصد افزایش یافته ولی حق بیمه روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، رایگان بوده و تغییری نکرده است و در بخش یک درصد که دولت موظف به پرداخت آن است.

وی افزود: توصیه می‌شود بیمه شدگان روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جهت درمان و کارهای پزشکی خود به درمانگاه‌های شهر و روستای خود جهت درمان مراجعه و در صورت صلاحدید پزشک درمانگاه و ممهور کردن دفترچه به پزشک متخصص مراجعه کنند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان نطنز با بیان اینکه حق بیمه درمان خانواده کارکنان کشوری شاغل، بازنشسته، مستمری بگیر و وظیفه بگیر شامل سرپرست، همسر و فرزندان تحت تکفل در سال جاری معادل هفت درصد حقوق و مزایای مستمر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: حق بیمه سهم شاغلین دو درصدِ حقوق مبنای کسور و سهم بیمه شده بازنشستگان، موظفان و مستمری بگیران را یک و هفت دهم درصدِ حقوق مبنای کسور است.

وی در خصوص حق بیمه تبعی سه برای کارمندانی که می‌خواهند پدر، مادر، خواهر، برادر و عروس خود را زیر پوشش قرار دهند، گفت: حق بیمه این افراد امسال مبلغ 488 هزار و 889 ریال تعیین شده است.

تدبیری از تغییرات مهمی در خصوص اشتراک دفترچه بیمه زوجین از صندوق بیمه کارکنان کشوری و لشکری خبر داد و خاطر نشان کرد: صورتی که زوجین هر دو مشترکِ صندوق بیمه کارکنان کشوری و یا لشکری باشند یا به صورت مشترک دارای دفترچه از صندوق مربوطه باشند در صورت تقاضای زوجه برای دریافت دفترچه از طریق همسر خود، با توجه به موضوع این تصویب نامه فقط مبلغ مورد نظر از حقوق همسر کسر می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون تعداد 21 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت در شهرستان نطنز هستند که 15 هزار نفر آنان از خدمات بیمه رایگان بهره‌مند می‌شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار