کرمان؛

شناسایی 200 طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: در قالب اجرای طرح احیاگران آبادی در این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون 200 طرح اقتصاد مقاومتی که قابلیت اجرایی شدن در روستاها را دارند شناسایی شدند.

شناسایی 200 طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حمید ملانوری  فرماندار رفسنجان گفت: زیرساختهای جاده، گاز، برق، آب و مخابرات در روستاها فراهم است اما به دلیل عدم اشتغال در روستاها موجب مهاجرت روستاییان به شهرها شده است.

وی افزود: همه دستگاههای اجرایی آمادگی این را دارند تا با اجرای طرح احیاگران آبادی در روستاها هم رونق اقتصادی هم اشتغالزایی پایدار ایجاد شود هم اینکه از مهاجرت جلوگیری شود.

ملانوری تصریح کرد: از پارسال تا کنون طرح های مختلفی از جمله تولید گیاهان دارویی در تعدادی از روستاها اجرا شده که موجب اشتغالزایی شده و این طرح ادامه دارد تا روستاها احیا و آباد شوند.

وی با اشاره به اینکه بازارچه فروش محصولات در روستاها را پیش بینی کردیم گفت: 150 روستا در رفسنجان وجود دارد که بخشداران موظف به معرفی حداقل یک طرح در روستایی بودند و از ابتدای امسال تا کنون 200 طرح که قابلیت اجرایی شدن در روستاها را دارند شناسایی و معرفی شده اند.

ملانوری افزود: در طول 4 سال گذشته 50 هزار میلیارد ریال تفاهمنامه اقتصادی در این شهرستان امضا شده که از این میزان 15 هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

وی یادآورشد: نیروگاه خورشیدی که توسط اتریشی ها در رفسنجان اجرا شده آماده بهره برداری است و کارخانه فروکروم نیزبا شرکای ایرانی و چینی در منطقه ویژه اقتصادی اجرا شده که در مهرماه امسال بهره برداری می شوند.

انتهای پیام/ح

 شناسایی 200 طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.