عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جولان دلالان در نمایشگاه مبل/ حمایت های سوری دولت، کمکی به صنعت مبلمان نمی کند

رئیس اتحادیه مبلسازان گفت: تنها چند مرکز خرید بزرگ در تهران وجود داشته که از تولیدات باکیفیتی برخوردار است، به همین سبب برگزاری چنین نمایشگاه هایی که امکان فروش دارند، تأثیری در رونق این بازار نخواهد داشت.

عبدالحسین عباسی رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه مبل در کشور تأثیر چندانی در رونق این بازار  نخواهد داشت، بیان کرد: دو الی سه مرکز خرید بزرگ در تهران وجود داشته که از امکانات مناسب و تولیدات باکیفیتی برخوردار است، به همین سبب برگزاری چنین نمایشگاه هایی که امکان فروش دارند، تأثیری در رونق این بازار نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه باید به صورت تخصصی و برای ارائه تولیدات جدید تولیدکنندگان باشد، اما عمدتاً برخی افراد تولیداتی بی‌کیفیت را از اماکنی خارج از شهر خریداری کرده و در نمایشگاه اقدام به عرضه آن می‌کنند ، این در حالی است که بعد از اتمام نمایشگاه اتحادیه و مراجع نظارتی با انبوهی از شکایت مردم به علت خرید اجناس بی کیفیت و بنجل روبرو می‌شود.

عباسی با توجه به اینکه مردم فکر می‌کنند تولیدات در نمایشگاه از قیمتی نازل برخوردار است، اقدام به خرید می‌کنند، تصریح کرد: هرکدام از غرفه داران باید اجاره بهای بالایی برای غرفه های خود بپردازند به همین سبب هزینه اجاره بها تأثیر مستقیم بر قیمت تولیدات عرضه شده در نمایشگاه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان با تأکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی تنها دردسر و مشکل را برای ما به دنبال دارد، تشریح کرد: باتوجه به اینکه کارشناسان اتاق اصناف و اتحادیه درودگران و مبلسازان نظارتی جدی بر صلاحیت غرفه داران دارند، اما بازهم مشاهده می‌کنیم که بخش زیادی از این افراد، فاقد پروانه کسب هستند.

 عباسی در پاسخ به این سوال که بزرگترین مشکل این صنف چیست، اظهار کرد: بزرگترین مشکل خود دولت است. بخش زیادی از تولیدکنندگان کارخانه، تجهیزات لازم برای تولید دارند اما عدم حمایت و نظارت دولت یکی از مشکلات در صنف مبلسازان و درودگران است، اکثر وام های بانکها بهره بالایی را از تولیدکنندگان مطالبه می‌کنند و این امر سبب ترمز روند فعالیت تولیدکنندگان می شود. این در حالی است که کشورهای خارجی وام هایی با تنفس دو ساله و باز پرداخت 4 درصد مطالبه می‌کنند که سبب رشد و حمایت از تولیدکننده می شود.

 انتهای پیام/

نرخ بالای بهره بانکی، مانع فعالیت تولیدکنندگان مبل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار