مویدی مطرح کرد؛

توزیع مواد مخدر دولتی مردود است/ نقل قول‌ها درباره حذف مجازات اعدام صحت ندارد

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:توزیع مواد مخدر دولتی مردود است و وقوع این امر در ایران شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست خبری ستاد مبارزه با مواد مخدر، با حضور علی مؤیدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و اصحاب رسانه صبح امروز دوشنبه (۱۰مرداد) برگزار شد.

علی مؤیدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: توزیع مواد مخدر دولتی مردود است و وقوع این امر در ایران شدنی نیست.

وی افزود: حذف اعدام به صورتی که در حال حاضر در برخی محافل نقل می شود، صحت ندارد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر عنوان کرد: گزارش ویژه‌ای که باید در خصوص آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد و برای رهبری آماده می شد، آماده و به زودی برای معظم له ارسال می شود.

علی مویدی با اشاره به ورود مخدر جدید با پایه روان گردان به نام «Nps»به کشور گفت: مخدر فوق به دارو شباهت بسیار زیادی دارد و حمل آن بسیار آسان است.

وی با اشاره به آموزش کارکنان فرودگاه و گمرک برای برخورد با قاچاقچیان و ورود مخدر «Nps» به کشور گفت: امیدواریم با تلاش رسانه ها و مردم بتوانیم در برخورد با این مواد و جلوگیری از فراگیر شدن، با عاملان ورود آن به موقع برخورد و در این زمینه موفق عمل کنیم.

مویدی خاطرنشان کرد: نگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر با وزارت بهداشت در خصوص درمان معتادان متجاهر، یکسان است و وزارت بهداشت یکی از مجموعه های فعال در امر مبارزه با مواد مخدر است و ما نتایج قابل توجهی را با هم در این زمینه در امر مبارزه با مواد مخدر به دست آورده ایم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص کولبران و نقش آن ها در ورود و قاچاق مواد مخدر گفت: همه کولبران قاچاقچی نیستند. تعدادی از این افراد برای معیشت اقدام به کولبری می کنند، اما در مرزهای غربی با مسأله ورود مواد پیش ساز از این راه‌ها مواجه هستیم و در این راستا مرزبان ها آموزش لازم را فرا گرفته اند.

مویدی در خصوص موفقیت طرح توزیع شربت تریاک اظهار داشت: مصرف شربت تریاک در میان برخی از مصرف کنندگان مواد مخدر باعث گرایش آن ها به ترک شده است و اگر طرح فوق با دید علمی و تخصصی اجرا شود طرح خوب و موفقی خواهد بود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: آمارهایی که در ادامه ارایه می شود و همچنین کارنامه فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر نشان می دهد که ستاد در این راستا فعالیت چشمگیر و موفقی داشته است.

افزایش 96 درصدی سمن های فعال در حوزه اعتیاد در سال 95

 مویدی گفت: درمان و کاهش آسیب معتادان در سال 95 با رشد 61 درصدی مواجه بوده است. بحث پذیرش معتادان با رشد 39 درصدی در سال 95 همراه است و موضوع نگهداری معتادان متجاهر، رشد 450 درصدی را به دنبال داشته است. این آمارها به همراه سایر فعالیت های ستاد در راستای مبارزه با مواد مخدر قابل دفاع است.

وی از افزایش 96 درصدی تعداد سمن های مرتبط با کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد خبر داد و گفت: مجموعه سمن های فعال در حوزه کاهش آسیب از یک هزار و 208 مجموعه به 2 هزار و 365 سمن افزایش پیدا کرده است و این امر نشانه کاهش فاصله بین مردم، نهادهای اجتماعی مرتبط و حاکمیت در حل معضلات اجتماعی چون اعتیاد است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در تهران اقدامات خوب و قابل توجهی در مسأله ساماندهی معتادان متجاهر صورت گرفته است. اما برخی از این افراد بعد از درمان اعتیاد خود به سطح شهر باز می گردند. ضمن اینکه برخی از افراد و بی خانمان های خیابانی را متکدیان، بیماران و ولگردان خیابانی تشکیل می دهند و رسیدگی به این مسأله ارتباطی با ستاد مبارزه با دمواد مخدر ندارد. طی 2 هفته گذشته که 2 هزار و 800 نفر ساماندهی شدند، بخش قابل توجهی از این افراد ارتباطی با مواد مخدر و اعتیاد ندارند.

حجاج ایرانی از داشتن هرگونه موادمخدر و دارو خودداری کنند

مویدی با ابراز خرسندی از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج تاکید کرد: امیدواریم با توجه به آموزش هایی که حجاج بیت الله الحرام در خصوص عدم مبادرت به جابجایی و حمل هر گونه مواد مخدر داده ایم، حجاج هم هیچ گونه دارو و مخدری را با خود حمل نکنند.

وی افزود: برای مسأله مبارزه با مواد مخدر در فرودگاه ها تجهیزات خوبی را فراهم کرده ایم و این امر باعث شناسایی و دستگیری عاملان ورود روان گردان به کشور شد و اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم زد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، طرح توزیع مواد مخدر دولتی را مردود برشمرد و تصریح کرد: آنچه در حال حاضر اهمیت دارد مسأله قطع رابطه قاچاقچیان و مصرف کنندگان مواد مخدر است. در هیچ یک از کشورهای دنیا، تریاک دولتی توزیع نمی شود بلکه تنها در برخی از کشورها مواد روان گردان را به صورت کاملا کنترل شده به مصرف کننده می دهند و خود همین کشورها از اجرای طرح مذکور پشیمان هستند. اعضای کمیسیون مربوطه ای که بحث توزیع مواد مخدر دولتی را مطرح کردند می دانند که طرح فوق طرحی خام و ناپخته است و جای کار بسیاری دارد.

مؤیدی اضافه کرد: مسأله صیانت اجتماعی فرآیند مبارزه با مواد مخدر، حلقه های متعددی دارد و از مهد کودک تا دوران دانشگاه را شامل می شود. بسته های آموزشی ویژه برای هر گروه سنی در نظر گرفته شده و مطالب و موضوعات سایر بسته ها مبنای علمی دارد و در اختیار تمام گروه ها قرار می گیرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کشت آسان مخدر گل اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر زمینه تهیه مخدر گل در کشور وجود دارد و مصرف آن در میان برخی از جوانان مشاهده می شود. ستاد مبارزه با مواد مخدر مسأله شناسایی و برخورد با عوامل تهیه و توزیع این مخدر را همچون سایر مخدرها و روانگردان ها در دستور کار دارد و با جدیت این مسأله را دنبال می کند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: ستاد مبارزه با مواد مخدر یک مجموعه اجرایی نیست بلکه مجموعه ای متشکل از 20 دستگاه فعال در راستای مبارزه با مواد مخدر است. حرف کسانی که همچون دادستان تهران، مدعی عملکرد ضعیف و غیرقابل قبول هستند، درست نیست. چون اگر کم کاری مشاهده می شود شامل همه اعضای این 20 مجموعه می‌شود، اگر کم کاری باشد همه اعضا کم کاری کرده اند. دادستان کل کشور اعلام کرد: عملکرد ستاد واقع بینانه نیست و این در حالی است که باید به عملکرد سایر دستگاه ها در امر مبارزه و پیشگیری توجه شود.

انتهای پیام/

حذف مجازات اعدام برای قاچاق موادمخدر صحت ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
باید جلوی تمام قاچاقچی ها گرفته شود هرچه زودتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
وای چه وحشتناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
وای وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
یا خدا باید تمام مواد مخدرها جلوشون گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
خطر ناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
باید جلوی مواد مخدر گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
وای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
باید جلوی قاچاق گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
یک گرم مواد باید اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ب علیزاده ایرانی
۲۱:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
شما که میفرماییدشربت جواب داده بس حتما سهمیه هم جواب میده روش کارشناسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
اگر توضیع شود خوب است
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۱۹:۲۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
بهتر است با کار کارشناسی انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
اقای قایم مقام اگه مواد توکشور نبودیا کم بود حرف شما درست ولی وقتی به وفور یافت میشود ومیلیونها نفر مواد خطرناک که هزینه های درمانی زیادی دارد مصرف میکنند بیشتر بایدتامل نمود چرا عرض از کشور خارج شده و چقدر هزینه شودکه جلو مواد گرفت تا به کشورهای خبیث نرسد بیشتر فکر کنید دلایل زیادی وجود دارد که اتفاقا باید درایران توزیع شود ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
این همه اعدام زندان مگر مواد کم شده.چقدر اعدام.حالا یه مدت هم اینجوری امتحان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
میزان مرگ و میر و امار های استفاده از موادی که برای فروشندگانش همه چیزو قاطی پخش میکنن وبیماریهای عجیبی که داره بیشتر میشه و دلارهای سرشاری که رقمش فوق العاده هست
باید مسیولین با دید کاهش اسیبهای اجتماعی و کنترل واقعی امار با این گروه که واقعا بیمار هستن ، واقع بینانه تر برخورد کنند .
اعدام برای افرادیکه سوداگران عمده واقعی مواد بودن هست و خواهد بود و خوب هم هست که انجام بشه
ولی برای یه پیرمرد 60 یا 70 ساله باید چه کرد ...
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۵:۵۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
هرکس می گوید کسانی که مواد مخدر می فروشند باید اعدام شوند،ابن دستور من در آوردی خودرا قبول می کنند .
آیا حاضر است عضو خانواده خود را به جرم مواد مخدر می فروشد اعدام کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
باید جلوی وارد کردن مواد از اول مرز ها گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
باید قاچاقچی اصلی رو اعدام کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
چرا من احتیاج داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
به نظر من هم امکان پذیر نیست یعنی چی مثلا برن بگن یک گرم مواد میخوام یا خداااا
اینا باید ریشه کن بشه نه ایمنکه فروخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
اره بابا هر اقدامی که ممکن باشد به مردم کمک کند را انجام دهید تا مواد ریشه کن شود جوانها از دست رفتند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
به هیچ وجه نباید فعل اعدام برای سوداگران مرگ برداشته شود.چرا که با ازبین رفتن قبح این کار و آسوده بودن خیال ازبابت اینکه اعدامی برایشان نخواهد بود به امید رهایی درسالهای بعد وخندیدن به ریش مردم می انجامد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
با سلام
اعتياد بد است به نظر من اكثر جرايم جامعه ما هم بر اثر اعتياد اتفاق ميوفته پليس دستگير ميكنه ميده به زندانها يك بخشي از مردم توي زندانها موندن طرف اعتياد داره بي پوله دزدي ميكنه تعداد زيادي از ماموران نيروي انتظامي شهيد ميشن اگر واقعا راهي باشه كه دغدغه جامعه و پليس رو در اين زمينه از بين برد خيلي مملكتمون بهتر ميشه واقعا اگه ميگن معتاد بيماره پس داروي اين بيمار رو هم خودشون بدن كه از قاچاقچي جاني نرن خريد كنن برن از داروخانه بخرن تازه اين موادي كه معتادا ميخرن طرف براي سود بيشتر تا ميتونه آشغال قاطي مواد ميكنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
اعدام میکنند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
با عرض ادب احترام جانبازی هستم که در سال 93 با ماده ده نوع سازی باز نشسته شدم که تامین اجتماعی بامحاسبه میان گین دوسال اخر حقوق مرا تعین نمود در صورتی طبق قانون باید اخرین فیش حقوقی محاسبه مینمود لطفا راهنمای بفر ماید تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
استفاده از مواد مخدر شیمیایی خیلی خطرناک است اما در مورد مواد مخدر سنتی با اینکه به آن اعتقاد ندارم اما گاهی وقتها خاصیت درمانی دارد به همین خاطر فکر میکنم برا افراد بیمار یا مسن خیلی سختگیری نشود بهتر است
United States of America
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
پناه بر خداا
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
اینکار درست نیست
آخرین اخبار