شهروندخبرنگار مازندران؛

فیلمی از آب گل‌آلود در روستای "سنگده" + جوابیه

فیلمی از وضعیت آب شرب آلوده و گل‌آلود روستای سنگده در استان مازندران را مشاهده می‌نمایید.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلمی از وضعیت آب شرب آلوده و گل‌آلود روستای سنگده در استان مازندران را مشاهده می‌نمایید که یکی از شهروندان برای ما ارسال کرده است.


منبع: شهروندخبرنگار - مازندران (روستای سنگده)

 

 

 
 
 
پعد از درج خبر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران برای باشگاه خبرنگاران جوابیه زیر را ارسال نموده اند:

سرپرست محترم خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان در مازندران
با سلام
پيرو درج خبری با فیلم در خروجی خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان مازندران مورخه 10/5/96 با عنوان « آب گل آلود در روستای سنگده » جوابيه اي جهت تنویر افکار عمومی به شرح ذيل ارسال مي شود ؛ لطفا مطابق ماده 23 قانون مطبوعات در آن سایت درج شود.
روستای سنگده در قالب مجتمع 3 روستایی سنگده، درزیکلا و وزملا با بیش از 1200 مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندارن می باشد. آب شرب این مجتمع از یک دهنه چشمه در مناطق کوهستانی بالادست با قابلیت آبدهی 15 لیتر در ثانیه تأمین می شود و پس از انتقال به مخزن ذخیره روستا و گندزدایی، وارد شبکه توزیع روستاهای تحت پوشش شده و به مصرف مشترکین می رسد.
در شرایط عادی آب این چشمه فاقد هرگونه کدورت و آلودگی بوده ولی به علت شرایط و بافت زمین شناسی منطقه، بعد از هر بارندگی احتمال کدورت وجود دارد که برای رفع آن اقدام به شستشو شبکه و مخازن ذخیره
جهت رفع مشکل می شود.
گفتنی است اغلب منابع آب شرب روستاهایی که از چشمه تأمین می شوند با توجه به کیفیت مطلوب در شرایط آب و هوایی عادی، هنگام بارندگی و پس از آن برای مدت زمان کوتاهی دچار کدورت می شوند که برای بر طرف کردن این مشکل، نیاز به منابع آبی جایگزین با صرف هزینه های زیاد برای تصفیه موقتی است با این حال شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران همچنان پیگیر ارائه خدمات مطلوب و رفع به موقع مشکلات می باشد.
شایان ذکر است آب شرب این روستا و تمامی روستاهای استان توسط آزمایشگاه ثابت و سیار، با حضور کارشناسان بهداشت به طور مستمر و دقیق آزمایش و سنجش می شود و بر اساس نتایج موجود و مستند عاری بودن از آلودگی و استاندارد بودن میزان کلر آب را نشان می دهد لذا در صورت نیاز نتایج این آزمایشها قابل ارائه می باشد.
.

 

روابط عمومی و آموزش همگانی
شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران


انتهای پیام/
 

وضعیت آلوده آب شرب در روستای سنگده + فیلم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
اصلا صحت نداره،بنده ساکن سنگده هستم تا به حال چنین چیزی ندیدم،آب سنگده از کوه سرچشمه میگیره و کاملا سالم و بهداشتیه،چندین بار مورد آزمایش قرار گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
این فیلم اصلا قابل استناد نیست. چون میتونن خودشون گل آلودش کنن و بعد فیلم بگیرن. آب خونه ما که اینجوری نیست.
آخرین اخبار