یزد؛

بافق عنوان برتر در سواد آموزی استان

شهرستان بافق عنوان برتر در سواد آموزی استان را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مرآت امین الرعایا معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان یزددر حاشیه جلسه شورای سواد آموزی شهرستان با اعلام این خبر گفت: شاخصه های که امروز در دنیا به آن اهمیت می دهند و ملت ها را با آن ارزیابی می کنند سواد است.

امین الرعایا  با اشاره به سرشماری سال ۹۵ عنوان کرد: با این سرشماری آمار و ارقام دقیق میزان سواد در سنین ۶ سال به بالا در اختیار است.

معاون سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین با بیان اینکه استان در این گروه سنی در جایگاه خوبی قرار داد تصریح کرد: با آمار نود و نه دهم درصد یزد چهارمین استان در بحث سواد است.

امین الرعایا تعداد بی سواد در استان را ۱۸ هزار و ۹۶۳ نفر عنوان و خاطر نشان کرد : آمار اتباع بیگانه در این تعداد دخیل است.

وی همچنین گفت: افراد آموزش ناپذیری که امکان باسواد کردن آنان امکان وجود ندارد جز آمار‌ مذکور است.

امین الرعایا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان بافق در این سرشماری به عنوان شهرستانی است که بالاترین سواد را به خود اختصاص داده است عنوان کرد:با توجه به ارقام تعداد افراد باسواد بافق دو دهم درصد از میانگین استان بالاتر است.

وی با بیان اینکه نسبت با سوادان شهرستان بافق به میزان آمار کشور حدود ۵ و یک دهم درصد بیشتر است یادآور شد: لازم است از افرادی که در این امر همت گماشتند تقدیر و تشکر شود.

معاون سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین به تعداد بیسوادان شهرستان اشاره ای داشت و گفت:حدود ۳ هزار و چهل و دو نفر باقیمانده بیسوادان بافق در گروه سنی ۶ سال به بالا با برنامه ریزی های بعمل آمده در شورای سواد آموزی شهرستان از نعمت سواد برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/ ی

برنامه ریزی برای بیسوادان بافق در گروه سنی ۶ سال به بالا 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار