سنندج؛

ارسال بیش از 100 مقاله به همایش ملی تفکر و کارآفرینی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بیش از 100 مقاله به دبیرخانه همایش ملی توسعه تفکر و کارآفرینی ارسال شده است، گفت: از این تعداد مقاله 18 مقاله در قالب سخنرانی و 32 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه شده است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رشید قربانی  در آیین افتتاحیه  این همایش گفت: حدود یک سال است که دبیرخانه تفکر و کار آفرینی در استان کردستان مستقر است و شاید بتوان گفت یکی از ارزشمندترین دبیرخانه‌هایی که در کشور فعال است همین دبیرخانه تفکر و کارآفرینی است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های متنوع و مختلف برای معلمان، افزود: یکی از الزاماتی که می‌توان تفکر را در میان دانش آموزان رونق و توسعه داد و در آن پیشرفت ایجاد کرد این است که تفکر را در میان کسانی که متولیان دانش آموزان هستند رشد داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان عنوان کرد: این تفکر باید ابتدا به معلمان انتقال و یاد داده شود تا آنها بتوانند به دانش آموزان منتقل کنند و ابتکار، خلاقیت، ریسک پذیری، اعتماد به نفس، تقویت خود پنداری مثبت و ایده پروری که از الزامات کار آفرینی است را در میان دانش آموزان رواج دهند.

وی در ادامه گفت: اگر ما بتوانیم برای دانش آموزان از مقطع متوسطه اول زمینه و بستری فراهم کنیم که آنها وارد این عرصه شوند و تجسم عینی و ملموسی پیدا کنند که از آن لذت ببرند از لحاظ روانشناسی رفتاری باعث تقویت آنان می‌شود که در آینده در این عرصه وارد شوند.

قربانی تصریح کرد: ما نباید فقط به گفت‌وگو بین دانش آموزان و معلمان بپردازیم بلکه باید بسترهای کیفی تفکر و تجسم عینی را در آنها ایجاد کنیم.

وی در ادامه گفت: کسب و کار زمانی فراهم می‌شود که روحیه و ایده کارآفرینی در ذهن مردم به ویژه در میان مدرسه و دانش آموزان ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری در مورد اشتغال و تولید گفت: قطعا بدون کارآفرینی نه اشتغال و نه تولیدی ایجاد نخواهد شد.

نخستین همایش ملی توسعه تفکر وکارآفرینی امروز دوشنبه با حضور مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش وپرورش، معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور و جمعی از مسئولان استان در هتل شادی سنندج آغاز شد.

انتهای پیام/م

برگزاری همایش ملی توسعه تفکر و کارآفرینی در سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.