اعتراض مردم کره جنوبی به استقرار سامانه تاد

مردم سئول، پایتخت کره جنوبی با در دست گرفتن دست نوشته هایی از دولت خواستند از اقدام یکجانبه خود برای استقرار سامانه‌های ضدموشکی بیشتر دست بردارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که کره جنوبی در حال شتاب دادن به برنامه دفاع موشکی آمریکا در برابر آزمایش های همسایه شمالی خود است، مردم این کشور از این اقدام ابراز ناراحتی کرده و به خیابان ها ریختند.

آنها اقدام یکجانبه دولت برای استقرار سامانه های ضدموشکی بیشتر را به مثابه ادامه سیاست های دولت سرنگون شده پارک گون هه دانستند. 

عده ای از معترضان کشاورزانی بودند که استقرار رادارهای ضدموشکی در نزدیکی زمین هایشان را باعث به مخاطره افتادن محصولاتشان می دانستند.

برخی از معترضان نیز به سوی ساختمان ریاست جمهوری راهپیمایی کردند.

با اینکه مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در ماه گذشته استقرار سپر موشکی جدید در کشور را متوقف کرده بود، اما پس از آزمایش روز جمعه، مقامات وزارت دفاع خبر از شروع مجدد مذاکرات برای ارسال موشک های جدید دادند.

علاوه بر مردم کره جنوبی، چین نیز از استقرار این سامانه خشمگین شده است و آن را به مثابه ابزاری برای جاسوسی آمریکا از پایگاه های نظامی خود قلمداد کرده است. در این راستا پکن سعی کرده است تا شرکت ها و افرادی را که در برنامه استقرار موشک های تاد با آمریکا همکاری داشته اند در لیست تحریم های خود قرار دهد.

از سوی دیگر آمریکا نیز چین را به اعمال نکردن نفوذ در برابر کره شمالی برای پایان دادن به برنامه موشکی و هسته ای اش متهم می داند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این راستا در پیامی که در توئیتر منتشر کرده بود گفت: «چینی ها به ما در رابطه با کره شمالی کمکی نمی کنند و تنها حرف می‌زنند. ما دیگر اجازه نمی دهیم که چنین امری ادامه پیدا کند. چین به راحتی می توانست این مشکل را حل کند».

 

انتهای پیام/

مردم کره جنوبی به استقرار سامانه ضدموشکی تاد اعتراض کردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار