شیراز؛

چینی‌ها در استان فارس نیروگاه خورشیدی احداث می‌کنند

شرکت "نورنیکو" چین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در استان فارس احداث می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالعزیز کریمی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: استان فارس با ظرفیت تولید ۸۵۰۰ مگاوات برق رتبه سوم تولید برق را در کشور دارد که این میزان حدود ۱۲ درصد ظرفیت اسمی تولید برق کشور را شامل می‌شود.


وی، سهم تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر در ایران را ناچیز عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف مهم وزارت نیرو حرکت به سوی استفاده از سوخت‌های غیرفسیلی و انرژی‌های تجدید پذیر است که روند این امر در استان فارس نیز با توجه به برخورداری از بیشترین پتانسیل جذب تابش انرژی خورشیدی چشمگیر است.


کریمی با تاکید بر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به منظور احداث نیروگاه‌های خورشیدی، ادامه داد: تاکنون سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تاسیس نیروگاه خورشیدی در استان فارس استقبال خوبی داشتند و با بهره‌برداری از کارخانه تولید پنل در شهرک صنعتی شیراز، شاهد شکوفایی استفاده از فن‌آوری‌ها و تکنولوژی‌های استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر خواهیم بود.


پرفسورگنگ، مدیر عامل شرکت «نورنیکو» چین، نیز در این جلسه به عنوان خواهر‌زاده شانگ‌های چین را با اهمیت دانست و از همکاری‌های مناسبی که در زمینه پروژه‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی انرژی بین برق فارس و شرکت متبوعش انجام خواهد شد اظهار رضایت کرد.


حمزه روغنیان معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس، نیز در این جلسه به توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در کشور اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور و لزوم تغییر رویکرد تولید انرژی از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های نو، وزارت نیرو حمایت خود را از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اعلام کرده است.
انتهای پیام/ر


سرمایه‌گذاری چینی‌ها برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار