صالحی در آیین معرفی از کتاب «تجربه دیگر»:

جلسه هیئت نظارت بر برجام عصر امروز برگزار می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جلسه هیئت نظارت بر برجام عصر امروز در شورایعالی امنیت ملی برگزار می‌شود.

جلسه هیئت نظارت بر برجام عصر امروز برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در آیین معرفی کتاب "تجربه دیگر" که عصر امروز در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه اگر ملتی تاریخ نوشتاری نداشته باشد، این ملت ریشه نخواهد داشت، اظهار داشت:‌ ملتی ریشه‌دار است که توانسته باشد تاریخی مکتوب از خود به جای گذاشته باشد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بحث مذاکرات هسته‌ای یک مقطع حساس در مسیر تکاملی تاریخ انقلاب اسلامی بود گفت: این مذاکرات چه از منظر ایجابی و چه از منظر سلبی اثرگذار و سرنوشت‌ساز بود. 

وی با اشاره به ضرورت ثبت وقایع سیاسی کشور ادامه داد: آقای غرقی را به عنوان شخصیت فرهیخته‌ای می‌شناسم که برای ملت ایران چهره‌ای آشنا است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه غرقی را به عنوان فرد بی‌طرفی در بازگو کردن افراد می‌شناسیم تاکید کرد: کتاب "تجربه دیگر" را به لحاظ بی‌طرفی نویسنده کتاب مهمی‌ می‌دانم. 

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر علی لاریجانی به کره جنوبی گفت: آقای قشقاوی نقل کرده‌اند کره‌ای‌ها می‌خواستند از تجارب ما در مذاکره استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای از بعد بین‌المللی مذاکراتی بود که کل جهان را درگیر خود کرد تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای ایران مذاکراتی در خلاء نبود که به طور ناگهانی شروع شود. افرادی که مذاکره کرده‌اند کسانی بودند که سال‌ها در جریان این مباحث قرار داشتند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما در طول مذاکرات گروهانی در برابر یک لشکر بودیم تصریح کرد: حسن مذاکره کنندگان ما این بود که آنان از قبل تاریخچه مسائل هسته‌ای را می‌دانستند اما طرف‌های مقابل افراد جدیدالورودی بودند که اطلاعات کافی در اختیار نداشتند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری قبل از دولت یازدهم راه مذاکره با آمریکا را باز گذاشتند، گفت: دولت یازدهم هم از این فرصت به نحو احسنت استفاده کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اکنون در گردنه‌ای به نام «ترامپیسم» قرار گرفته‌ایم عنوان کرد:‌ اکنون یکی از مشکلاتی که پیش روی سیاستمداران است این است که پیش بینی اتفاقات مشکل‌تر شد زیرا معلوم نیست طرف مقابل چگونه بازی می‌کند.

صالحی با اشاره به اینکه فرض کنید اکنون برجام وجود نداشت و قطعنامه‌ها هم سر جای خود بود و ترامپ هم بود اظهار داشت: ما ملت مقتدر و مقاومی هستیم اما در طول 38 سال گذشته مقاومت ما همراه با تدبیر و هشیاری بوده است، این طور نبود که جنگ تحمیلی خود به خود تمام شود یا اینکه تاکنون همین طوری جلو آمده‌ایم. در طول همه این سالها تدبیر به کار گرفته شده و امروز می‌بینیم که انقلاب اسلامی هر روز مقتدرتر می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اگر این اقتدار وجود نداشت آن‌ها «تره هم برایمان خرد نمی‌کردند» گفت: اگر جایی نقصی وجود دارد ما باید آن را مطرح کنیم چرا که در این صورت ملت بیشتر اعتماد می‌کنند.

وی بیان داشت: من در جای خود مشکلات را بیان کرده‌ام چه وقتی که دبه درآورند یا اینکه بانک‌های بزرگ از آمدن به ایران خودداری کرده‌اند. امروز هم به عنوان خادم ملت می‌گویم ما چیزی را از دست نداده‌ایم. رآکتورهای جدید را می‌سازیم سانتریفیوژها کار می‌کنند. همه چیز در صنعت هسته‌ای با قوت و قدرت روی ریل است.

صالحی با بیان اینکه از مسئولان نظام اجازه گرفته‌ایم تا با هماهنگی کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبرنگاران از صنایع هسته‌ای ایران بازدید کنند، گفت: مطمئن باشید و اطمینان داشته باشید که صنعت هسته‌ای با قدرت و قوت و خیلی بهتر از گذشته پیش می‌رود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به صحبتی که اخیرا درباره مذاکرات با اماراتی‌ها بر سر جزایر سه‌گانه داشته، خاطر نشان کرد: امروز در دنیا بر سر بسیاری از مسائل از انواع مختلف از جمله مسائل مرزی صحبت می‌شود حالا که نوبت به ما می‌رسد می‌گویند نمی‌شود. به هر حال می‌بینیم حرفی که گفته می‌شود به انواع مختلف تفسیر می‌شود.

 

انتهای پیام /

صنعت هسته‌ای بهتر از گذشته در حال پیشرفت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار