طرح مجازات چین از سوی آمریکا به سبب کمک نکردن به حل بحران شبه‌جزیره کره

دونالد ترامپ درصدد است چین را به سبب کمک نکردن به حل بحران شبه جزیره کره با طرحی اقتصادی مجازات کند.

طرح مجازات چین از سوی آمریکا به سبب کمک نکردن به حل بحران شبه جزیره کرهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو؛ مشاوران «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در حال آماده سازی طرحی اقتصادی برای مجازات پکن هستند.

بر اساس منابع رسمی کاخ سفید، اعضای ارشد تیم ترامپ تعطیلات آخر هفته را به گفتگو درباره چگونگی مجازات پکن گذرانده اند و انتظار می‌رود تصمیم خود را با طرح گزینه‌هایی همچون محدودیت‌های تجاری و یا تحریم‌های اقتصادی اعلام کنند. برخی رسانه‌ها نیز با گمانه زنی‌هایی نوشتند ترامپ برای اعمال تحریم‌های سخت علیه چین به احتمال زیاد با «استیو بنن»، استراتژیست، «پیتر ناوارو»، مشاور اقتصادی و «استفن میلر»، مشاور سیاسی مشورت کند.

پس از آزمایش دومین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی در روز جمعه، دونالد ترامپ خشم خود از بی توجهی چین را با انتشار توئیتی مطرح کرد. او گفته بود از چین به سبب کمک نکردن به حل بحران شبه جزیره کره ناامید شده است و روسای جمهور پیشین آمریکا را به دلیل تجارت میلیاردی با چین و بی اهمیت جلوه دادن موضوع کره شمالی «احمق» توصیف کرده بود. ترامپ معتقد بود چین به راحتی قادر است این مشکل را حل کند.

اصرار چین برای حل بحران شبه جزیره کره از طریق دیپلماتیک برای ترامپ خسته کننده است. همچنین صحبت‌های «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در مورد اینکه شهر‌های آمریکا هدف موشک‌های بالستیک پیونگ یانگ قرار دارند موجب افزایش فشار‌ها بر ترامپ برای اقدام سریع در برابر کره شمالی شده است.

یک عضو ارشد کاخ سفید به پولیتیکو گفت: آنچه موجب سرخوردگی ترامپ در مورد آزمایش موشکی پیونگ یانگ شده، این است که مقامات چینی هرگونه کمک به فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی را رد کرده اند. همین سبب تعجیل ترامپ برای حل بحران شبه جزیره کره شده است. در همین راستا، ترامپ امروز در گفتگوی تلفنی با «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن بر افزایش فشار‌ها بر کره شمالی و همچنین همکاری برای تحقق مهار برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ به توافق رسیدند.

در ماه فوریه، چین واردات زغال سنگ از کره شمالی را ممنوع کرد با این حال، ۹۰ درصد تجارت کره شمالی با چین است و همین برای پیشبرد فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای آن کافی است.

در ماه‌های اخیر، پیونگ یانگ با چندین آزمایش موشکی و هسته ای، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است. این اقدامات کره شمالی از سوی جوامع بین المللی محکوم شده است. پیونگ یانگ موشک بالستیک قاره پیمای هوآسونگ 14 خود را برای دومین بار در یک ماه گذشته آزمایش و اعلام کرده تا زمانیکه تهدید‌های آمریکا علیه این کشور و رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا در منطقه حساس ‏شبه جزیره کره ادامه داشته باشد، پیونگ یانگ نیز علاوه بر تداوم آزمایش‌های موشکی، توان هسته‌ای و تسلیحاتی خود را ‏تقویت خواهد کرد. ‏

بیشتر بخوانید:

چین خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا: مسئله هسته‌ای کره شمالی به خاطر ما ایجاد نشده است

 

انتهای پیام/

 

آمریکا چین را مجازات می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار