در نشست خبری افتتاحیه شبکه امید؛

لوگوی شبکه امید رونمایی شد/ آغاز پخش رسمی برنامه‌ها از 13 مرداد

نشست خبری اعلام جزئیات افتتاحیه شبکه امید، با حضور قائم مقام معاون سیما برگزار شد.

اصرار داشتیم شبکه امید پیش از بازگشایی مدارس افتتاح شود/ آغاز پخش رسمی برنامه‌ها از 13 مردادبه گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری جزئیات افتتاحیه شبکه امید (شبکه ویژه نوجوانان) ظهر امروز با حضور رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما و مهدی سالم مدیر شبکه امید در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

در آغاز، هومن ستوده مجری این نشست خبری گفت: محوریت این نشست درباره بایدها و نبایدهای این شبکه تلویزیونی است و پوشش خبری صحیح و درست می‌تواند باعث تاثیرپذیری بیشتر نوجوانان از برنامه‌های این شبکه باشد.

در ادامه پورحسین قائم مقام معاون سیما، ضمن ابراز خرسندی از تقارن افتتاح شبکه امید با میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: نوجوان در مسیر تحول روانی، عاطفی و هیجانی است. نوجوانی دوره‌ای است که فرد از کودکی کنده شده و میل زیادی به جوانی و کسب هویت دارد. دوران نوجوانی به دلیل همین ناپایداری‌ها، بهترین زمان برای هدایت تحصیلی، شغلی و ... به شمار می‌رود. بر این اساس اقتضا می‌کند که برنامه ویژه این قشر ساخته شود.

وی در خصوص اهمیت شبکه امید بیان کرد: در بحث‌ آموزش کمتر نگاهی به نوجوانان شده است. باید بدانیم نوجوانان آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند. مدیران سازمان اصرار داشتند که پیش از بازگشایی مدارس این شبکه افتتاح شود.

پورحسین اظهار داشت: قصد بر این است که در همه قالب‌های نمایشی برنامه‌سازی شود. بعد از افتتاح شبکه امید، همکاران ما برنامه‌هایی تدارک دیدند که از جمعه مخاطبان شاهد آنها خواهند بود.

همچنین، سالم مدیر شبکه امید درباره اهمیت تاسیس شبکه تخصصی نوجوانان گفت: تاسیس این شبکه یک نیاز رسانه‌ای و اجتماعی بود. در جلسه‌ای مقام معظم رهبری درباره نامه یک نوجوان و دغدغه‌های او سخن گفتند. در نتیجه تدبیری از سوی رئیس سازمان صدا و سیما اندیشیده شد و شبکه‌ای مستقل برای نوجوانان تاسیس شد و پخش آزمایشی خود را آغاز کرد. ان شاء الله از جمعه پخش‌ رسمی این شبکه تخصصی آغاز می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: ما در تقسیم‌بندی سازمان سنین ۱۲ تا ۱۹ سالگی را دوران نوجوانی نام نهاده‌ایم. تقریبا ۳ میلیون مخاطب در مقطع متوسطه اول و دوم داریم. جدا شدن از دوران کودکی و پا گذاشتن به دوران نوجوانی تغییر ذائقه ایجاد می‌کند. برای همین باید محتویات رسانه‌ای مرتبط با آنها ساخته شود.

 

پخش 4 سریال و 6 ساعت برنامه تولیدی از شبکه امید

سالم درباره تولید فیلم و سریال در این شبکه گفت: سالهاست مجموعه‌های نمایشی ویژه نوجوانان ساخته نشده​ است. ما در نظر داریم تا در هر سال چهار سریال برای پخش از این شبکه آماده کنیم. تلاش می‌کنیم برنامه‌های مناسب را به فراخور فرهنگ خودمان و سنین نوجوان تولید کنیم.

مدیر شبکه امید با اشاره به نیازها و تغییرات دوران نوجوانی اظهار داشت: بحث کنکور و ورود به دانشگاه، مهمترین دغدغه نوجوان ایرانی و خانواده هاست.  ما برای پاسخگویی به این نیاز، برنامه‌های متعدد و متنوعی را در نظر داریم.

وی افزود: نوجوان آینده‌سازان کشور هستند؛ به همین منظور ما به آموزش مهارت‌های اقتصادی نوجوان هم فکر کرده‌ایم.

سالم عنوان کرد: ما در بخش‌های مختلف شبکه از نوجوانان استفاده می‌کنیم. آنها با گذراندن دوره‌ها و آموزش‌های لازم وارد کار می شوند و با باشگاه‌ امید همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: از فردای جشن افتتاحیه (روز جمعه) جدول پخش‌ تغییر می‌کند. روزی ۶ ساعت برنامه تولیدی خواهیم داشت و هویت شبکه از شنبه برای مخاطبان مشخص می‌شود.

وی در خصوص رقابت شبکه امید و پویا بیان کرد: شبکه پویا برای رده سنی زیر ۱۲ سال تعریف شده و به صورت مستقل کار می‌کند. هیچ رقابتی بین این دو شبکه وجود ندارد و همه برای بهبود زندگی کودکان و نوجوانان کشور تلاش می‌کنند. نوجوانان اردو و همایش‌های دورهمی را دوست دارند. پیش از این شاید فقط در برنامه نیمرخ شاهد آن بودیم. سعی ما بر ساخت برنامه‌هایی در چنین قالبی است.

مدیر شبکه امید تاکید کرد: در حال حاضر هیچ پیام بازرگانی در شبکه امید نداریم. توجه داریم این پیام‌ها متناسب با سن و نیاز نوجوانان باشند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست خبری با حضور قائم مقام معاونت سیما و عرفان فیضی (بازیگر نوجوان سریال «پرستاران») و مدیر شبکه امید، از لوگوی این شبکه رونمایی شد.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ج د
۲۲:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
پیشنهاد تاسیس شبکه موسیقی با سه کانال آوا،نوا،شما را داشتم.
کانال آوا: موسیقی پاپ و به روز و تیتراژ فیلمها
کانال نوا: موسیقی سنتی و اصیل
کانال شما: تبدیل شبکه شما به شبکه موسیقی اقوام و محلی
لطفا و خواهشا این پیام را در صفحه پرسش و پاسخ منعکس کنید.
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
جالبه
آخرین اخبار