سنندج؛

توسعه کارآفرینی راهی برای کاهش معضلات اجتماعی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: توسعه کارآفرینی حرکت ارزنده‌ای برای کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ظهر امروز در همایش ملی توسعه تفکر و کارآفرینی استان که با حضور مسوولان استانی و کشوری در هتل شادی سنندج برگزار شد،گفت: یکسال است که دبیرخانه همایش توسعه تفکر و کارآفرینی در کردستان مستقر است و از دبیرخانه‌های فعال به شمار می‌رود که نقش اساسی در توسعه کشور دارد.

 وی با اشاره به اینکه کارگاههای بسیار زیادی در کردستان در طول یکسال اخیر برگزار شد، افزود: از الزاماتی که می‌توان تفکر و توسعه کارآفرینی را در دانش‌آموزان ترویج داد رشد این تفکر میان مربیان و متولیان است تا بتوانند دانش‌آموزان را به این سمت و سو هدایت کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: باید زمینه و بستر را بگونه‌ای فراهم کنیم که کارآفرینی برای دانش‌آموز تجسم عینی و ملموس پیدا کند و از آن لذت ببرد و بتواند ایده را به محصولی تبدیل نماید.

قربانی وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلاتی مانند طلاق، رفتارهای پرخطر، بزه و ... را ناشی از فقر و بیکاری دانست و بیان کرد: توسعه کارافرینی حرکت ارزنده‌ای برای کاهش این مشکلات است.

وی ارتقای جایگاه تفکر و کار آفرینی در کتب درسی، روش‌های آموزش تفکر و کار آفرینی در راستای شکوفایی اقتصاد مقاومتی، توجه به اقتصاد مقاومتی در اسناد بالا دستی، تربیت کار آفرینان آینده و تبیین مبانی فلسفی و دینی اقتصاد مقاومتی رااز اهداف این همایش دو روزه دانست.

انتهای پیام/ م ح

لزوم توسعه کارآفرینی در دانش آموزان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.