یزد؛

اجرای طرح پیامبرانِ پیامبر(ص) در شهر یزد

طرح پیامبرانِ پیامبر(ص) در شهر یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فاطمه مجنون مدیر مرکز فرهنگی مبشران غدیر یزد از اجرای طرح پیامبرانِ پیامبر(ص) و برپایی ایستگاه های مبشران غدیر توسط این ستاد در شهر یزد خبر داد.

مجنون گفت: ستاد مبشران غدیر هر سال برای سلسله جشن ها و مراسمات خود با استفاده از احادیث یک شعار واحد انتخاب می کند امسال شعار عیدانه 96 به استناد فرمایش امام صادق(ع) که فرمودند غدیر روز شکر گزاری است، شعار ،خدا را شکر مولایم علی شد، انتخاب شده است.

وی افزود: ستاد مبشران غدیر برای بزرگداشت عید سعید غدیر خم هم در فضای مجازی و هم در فضای شهری برنامه های متعددی را از یکم تا سی ام شهریور ماه برگزار خواهد کرد.

وی گفت: از دهم مرداد ماه طرح ،پیامبرانِ پیامبر(ص)، در فضای مجازی آغاز می شود همانطور که می دانید پیامبر اسلام(ص) در خطبه غدیر از همه مسلمانان درخواست کردند که صحبت من را حاضران به غائبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند به همین مناسبت برای این طرح شعار ،من به تو گفتم، تو هم به دیگران بگو،در یزد اجرا می شود.

مجنون گفت:در این طرح 40 کارت شامل آیات و احادیث در خصوص اهمیت غدیر و آداب این عید بزرگ در فضای مجازی منتشر شده و از کاربران درخواست می شود بعد از مطالعه برای استفاده دیگران این کارت ها را در فضای مجازی منتشر کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: ستاد مبشران غدیر امسال با استناد به حدیث ثقلین و اتصال اهل بیت به قرآن طرح ،از قدر تا غدیر، را از 18 رمضان آغاز کرده و تا 18 ذی الحجه که روز عید غدیر است اجرا می کند در این فاصله زمانی 90 روزه از شب قدر هر روز یکی از آیات قرآن در خصوص اثبات ولایت امیرالمؤمنین از منابع اهل سنت استخراج شده و هر روز یکی از این آیات در فضای مجازی منتشر می شود همچنین مجموع این آیات در کتابچه ای به نام  آیات ولایت، با نظارت استاد قرآنی دکتر محمد رضا شایق که مؤلف این کتاب هستند در ایام دهه ولایت رونمایی خواهد شد.

مجنون همچنین با اشاره به برگزاری سه مسابقه دائمی در طول سال از سوی ستاد مبشران غدیر گفت: مسابقه امیر کلام که در طول سال با موضوع نهج البلاغه برگزار می شد، در ایام عید غدیر به خطبه غدیر که توسط خود امیرالمؤمنین در سالگرد عید غدیر ایراد شد، اختصاص خواهد یافت و همچنین مسابقه ،قرار آسمانی، با موضوع سبک زندگی قرآنی در ماه ذی الحجه از سوره مبارکه مائده و با موضوع ولایت محوری طرح می شود ،ماهنامه الکترونیکی مبشران غدیر، که ماهانه منتشر می شود در این ایام به صورت خاص به موضوعات مهم در زمینه غدیر خواهد پرداخت.

این مقام مسئول اعلام کرد: با هدف گسترش فضای نشاط و شادی در شهر یزد امسال با همکاری هیئات و مؤسسات فرهنگی 110 ایستگاه مبشر غدیر در سطح شهر یزد فعالیت خواهد کرد همچنین در طرح ،پیامبران پیامبر(ص)، ویژه فضای شهری 1100 ایستگاه مبشران غدیر با همکاری مغازه داران و اصناف مختلف در محیط های کاری و فضای عمومی شهر ایجاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: رسالت ستاد مبشران غدیر مردمی کردن جشن های عید غدیر است، تا اگر زمانی مجموعه ای نبود که تلنگر بزند این کار تبدیل به یک سنت و عادت شده باشد.

مجنون با تاکید بر لزوم ایجاد شور و نشاط شهری در دارالعباده یزد گفت: علاوه بر سلسله جشن های دهه امامت و ولایت، در روزهای انتهایی ماه ذی الحجه مناسبت های مهمی داریم که متأسفانه مغفول مانده، مثلاً بحث مباهله که پیامبر در آن از امیرالمؤمنین به نام جان و نفس خودشان یاد می کنند، همچنین واقعه خاتم بخشی حضرت علی(ع) در این ایام رخ داده، پیامبر اسلام (ص) نیز در همین ایام فدک را به حضرت فاطمه(س) بخشیدند.

این چند مناسبت باعث شده تا اواخر ماه ذی الحجه به نام ایام سرور آل محمد(ص) نامگذاری شده و سلسله جشن هایی که از ایام غدیر آغاز می شود تا این ایام خاص نیز ادامه یابد.

انتهای پیام/ی

گسترش فضای نشاط و شادی و مردمی کردن جشن های عید غدیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار