اهواز؛

تخصیص اعتبار به آبفا روستایی

استاندار خوزستان گفت: اعتبار آبفای روستایی استان ۷۱ میلیارد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان افزود: پیمانکار طرح غدیر قرارگاه خاتم الانبیا و کارفرمای آن سازمان آب و برق خوزستان است؛ آبرسانی به ۲۵ شهر و ۱۶۰۰ روستا در طرح دیده شده و آب را به مجمتع های آبرسانی که آبفار و یا آبفا احداث می کنند، منتقل می کند.

وی بیان کرد: دولت از مجلس مجوز گرفت که ۱۵۰۰ میلیارد تومان به آبفا روستایی اختصاص داده شد که طی مصوبه ای ۷۱ میلیارد آن سهم خوزستان شد؛ امسال تصویب کردند تا سالانه یک هزار میلیارد تومان به مدت سه سال به کشور اختصاص دهند.

استاندار خوزستان گفت: مقرر شده طی 3 سال هر سال مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه فرسوده آب شهری هزینه شود. این اعتبار را در اختیار آب و فاضلاب اهواز و استان قرار می دهیم ولی از هم اکنون باید اولویت های خود را مشخص کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش و پرورش، علوم پزشکی، آبفا شهری و روستایی همه کارها خوب پیش رفته است. برای آب و فاضلاب شهرستان کارون اعتبار خوبی در این مدت هزینه شده که از آن جمله می توان به ایستگاه فاضلاب و خرید مخزن اشاره کرد.

استاندار خوزستان یادآور شد: شهرستان محروم و حاشیه اهواز بوده که بعد به شهرستان تبدیل شده است؛ این شهرستان نیاز به کارهای بیشتری دارد و حق مردم است ولی تمام تلاش خود را برای پیگیری امور داریم.

شریعتی تصریح کرد: یک هماهنگی بین مسئولان شهرستان کارون برای حل مشکلات وجود دارد؛ با وجود کمبودهای عدیده و تازه تأسیس بودن این شهرستان ولی جدیت بسیار خوبی برای اجرایی شدن کارها وجود دارد.


استاندار خوزستان گفت: یک خبر خوب را برای شهرستان اهواز، کارون، باوی و حمیدیه داریم که دولت امروز با تأسیس کارخانه فولادسازی در کنار فولاد اکسین موافقت کرد؛ این شرکت در تولید ورق عریض منحصر به فرد هست و ساخت تولید ورق عریض را در انحصار خود دارد.

انتهای پیام/م  

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان  به آبفا روستایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.