شیراز؛

ساخت ضریح خیمه گاه امام سجاد (ع) تا ماه محرم

ضریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع) تا ماه محرم ساخته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسکندر قاسمی رئیس ستاد عتبات عالیات فارس اظهار کرد: ضریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع) با ترکیب 9 هنر توسط هنرمندان شیرازی‌ در حال ساخت است و تا ماه محرم به کربلا ارسال می شود .

وی با بیان این که سازه اولیه ضریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع) از چوب ساج و بدنه آن از طلا و نقره است، افزود: درودگری این ضریح با پیشرفت 90 درصدی و قلم زنی نقره و مس آن با پیشرفت 50 درصدی در حال اجرا است.

 اسکندر قاسمی ضریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع) در ابعادی به طول4 متر و 60 سانتیمتر، عرض 4 متر و 92 سانتی متر و ارتفاع یک متر در کارگاه ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس به همت هنرمندان شیرازی در ‌حال آماده سازی است و در ساخت آن از هنرهای درودگری و معرق، خاتم کاری، میناکاری، قلمزنی، محجر، رنگ آمیزی و نورافشانی استفاده شده است .

هزینه ساخت ضریح خیمه‌گاه امام سجاد (ع) توسط خیرین نیک اندیش شیراز تامین شده است .

وی اظهار کرد: ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا برای توسعه حرم امام حسین (ع) از دیگر طرح هایی است که هنرمندان استان فارس نیز در ساخت آن سهیم هستند.

قاسمی بیان کرد: این صحن در 5 طبقه با متراژ ۲۳۰ هزار متر مربع ساخته می‌شود و به گونه‌ای طراحی و تعبیه شده است که بالاتر از حرم امام حسین (ع) قرار نمی‌گیرد و موزه، کتابخانه، آشپزخانه، رستوران، مهمانپذیر و بخش اداری در طبقات زیرزمینی و منفی قرار دارد.

وی تصریح کرد: هزینه‌های بازسازی عتبات از نذورات مردمی تامین می‌شود و مردم استان فارس در صورت تمایل می‌توانند نذورات خود را به کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۸۴۸۰۷ بانک ملی به نام ستاد عتبات عالیات استان فارس واریز یا به صورت حضوری به دفتر این ستاد در شیراز مراجعه کنند.

انتهای پیام/ن

ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار