حسن زاده:استقلال و پرسپولیس ما را تهدید می کنند/ وزن اجتماعی پرونده آبی ها سنگین است

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت:استقلال و پرسپولیس دانه درشت هستند و زمانی که علیه آنها رای صادر می شود،ما را تهدید می کنند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  اسماعیل حسن زاده در گفت و گویی رادیویی در باره آخرین وضعیت محرومیت 3 بازیکن تیم امید استقلال بیان کرد: متاسفانه برخی تیم ها شرایط خود را متفاوت از دیگران می بینند و آرای کمیته انضباطی را بر نمی تابند. شاید اگر این رای برای 15 تیم دیگر لیگ برتری صادر می شد، چنین وضعیتی به وجود نمی آمد. تصمیمات قضایی برای همه یکسان است و باید به تشکیلات فدراسیون فوتبال به خصوص رکن قضایی این فدراسیون احترام گذاشت.

او ادامه داد: زمانی که تصمیمی درباره یک نفر گرفته می شود، آن فرد به جای اهانت و توهین باید اعتراض خود را از راه قانونی پیگیری کند.

حسن زاده با اشاره به اینکه رای نهایی بازیکنان استقلال امروز اعلام می شود، گفت: وزن قضایی پرونده سه بازیکن استقلال سنگین نیست اما به حدی این موضوع را بزرگ کرده اند که وزن اجتماعی پرونده بالارفته است. کل حرف ما این است که که همه باید برای موفقیت تیم ملی فوتبال تلاش کنند و چوب لای چرخ این تیم نگذارند.

او درباره فشار به کمیته انضباطی برای تغییر آرای این کمیته بیان کرد: هفت سال است که در کمیته انضباطی حضور دارم اما نه در دوران علی کفاشیان و نه در دوران مهدی تاج، یک بار هم نسبت به رای ما اعمال نظر نشده و برای صدور رای از هیچ کس خط نگرفته ایم. شایدخبرنگاران سوال هایی از رئیس فدراسیون بپرسند و تاج هم جواب شان را بدهد اما رای ما براساس مسائل قضایی است و استقلال و هویت کمیته انضباطی را از دست نمی دهیم.

حسن زاده ادامه داد: اعضای تیم های بزرگ نسبت به برخی آرا احساس خاصی دارند و زمانی که تصمیمی گرفته می شود، ما را تهدید می کنند. زمانی که علیه استقلال یا پرسپولیس رای صادر می کنیم، همزمان از داخل و بیرون 2 باشگاه و حتی تماشاگران آن ها تهدید می شویم. حرف آنها این است که ما «دانه درشت» هستیم و با سایر تیم ها تفاوت داریم می کنیم. امیدوارم این فرهنگ تغییر کند چراکه هر اندازه تیمی بزرگ باشد،  بیشتر باید به قانون احترام بگذارد.

او درباره اظهارات جنجالی علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از دیدار استقلال و صنعت نفت و استفاده از الفاظ منشوری پس از برخورد سکه به بدنش گفت: با توجه به پراکندگی دیدارهای هفته اول و برگزاری مراسم بهترین های لیگ، تا روز یک شنبه گزارشی به کمیته انضباطی نرسیده بود اما احتمال می دهم داور و ناظر فدراسیون چنین مواردی را گزارش کنند. بعد از دریافت گزارش اظهارات سرمربی استقلال را بررسی می کنیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره تکذیب خبر رفع محرومیت بازیکنان استقلال بلافاصله پس از دیدار مهدی تاج با مدیرعامل این باشگاه بیان کرد: شما را به متن رای نهایی که امروز صادر می شود، حواله می دهم. از تمام اتفاقات  اطلاع داریم. اگر استقلال در نامه  ای که 31 خرداد به فدراسیون فوتبال ارسال کرد، صراحتا از در اختیار نگذاشتن بازیکنان خود به تیم امید خبر می داد، اتفاقات بهتری می افتاد.

حسن زاده افزود: با این حال استقلالی ها در نامه ای که به فدراسیون فرستادند اعلام کردند فلان بازیکن را نمی دهند ولی می توانند 2 بازیکن دیگر را در اختیار تیم امید قرار دهند. برای صدور رای بازیکنان استقلال مستنداتی داریم که پس از اعلام رای، شفافیت آن اعلام می شود.

او درباره دلیل محروم نشدن بازیکنان تراکتورسازی مانند استقلال گفت: این سوال تکراری است. اگرمسئولان تیم امید و فدراسیون فوتبال از تراکتوری ها شکایت می کردند، رسیدگی می کردیم. دلیل اینکه آنها از بازیکنان تراکتور شکایت نکردند این بود که پیش از آن مکاتباتی با فدراسیون صورت گرفت و وضعیت بازیکنانش را تشریح کرد. استقلال ابتدا قرار بود سه تا چهار بازیکن  را به تیم امید بدهد و در نهایت هم قرار شد یکی از نفراتش را در اختیار تیم امید بگذارد اما این اتفاق رخ نداد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پایان درباره نامه های باشگاه استقلال اظهار داشت: باشگاه استقلال  تنها یک نامه در روز بیست و چهارم تیر برای ما ارسال کرد که به پرونده کادر فنی  تیم امید پیوست شد و مدارک موجود است.

انتهای پیام/

رای بازیکنان استقلال  امروز صادر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۲:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
مگه ترازوشدن که سنگینن .کیلوکیلو حکم بدین مثل پیلزخخ
آخرین اخبار