اصفهان؛

انعقاد تفاهم نامه تاسیس پژوهشگاه علوم فضایی در دانشگاه کاشان

تفاهم نامه تاسیس یک مرکز پژوهشی در زمینه علوم و اکتشافات فضایی با حضور محسن بهرامی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران عصر دیروزدر دانشگاه کاشان انعقاد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس دانشگاه کاشان در حاشیه امضای این تفاهم نامه درگفت و گو باخبرنگاران اظهار کرد: این تفاهم نامه و تاسیس مرکز پژوهشی در ارتباط با رصد خانه ملی در شهر کامو است.

وی افزود: دانشگاه کاشان دراین تفاهم نامه متعهد شده زیر ساخت های لازم را برای ساخت پژوهشکده فراهم کند و سازمان فضایی ایران نیز نسبت به تجهیز آن برای انجام کارهای تحقیقاتی اقدام کند.

زراعت همچنین از انقعاد تفاهم نامه ای دیگری بین سازمان فضایی ایران با دانشگاه کاشان با عنوان مسابقه اهداف تاسواره ها خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با این هدف امضا شده که پرتاب ماهواره های مکعبی چه کاربردهای علمی را برآورده می کند.

به گفته وی نیتجه اقدام های ماهواره های مکعبی در روز فضا در بهمن امسال اعلام می شود.
مقدمات ایجاد این رصدخانه در قله «گرکش» اطراف شهر «کامو» کاشان در سال 82 آغاز که در دولت نهم متوقف شد و با پیگیری های فراوان در اواخر دولت دهم کار ساخت آن دوباره آغاز شد.

با راه اندازی این رصدخانه بواسطه مکان نجومی آن می توان یک پل ارتباطی بین جزایر قناری، چین و هند را با کشور ایران بوجود آورد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.