سردار غلامی مطرح کرد؛

خدمت رسانی و تقویت رویکرد همکاری مردم؛ دو هدف بسیج سازندگی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: هدف ما در کنار خدمت رسانی، تقویت رویکرد همکاری مردم در حل مشکلات کشور است.

خدمت رسانی و تقویت  رویکرد همکاری مردم؛ دو هدف بسیج سازندگی/ تشکیل چهار هزار گروه جهادی در محلاتبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی امروز (دوشنبه) در نشست خبری اردوهای جهادی بسیج دانشجویی با بیان اینکه انقلاب اسلامی جایگاه بالایی دارد و پاسخگوی نیازهای فطری بشر است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای اینکه به کارآمدی مورد نظر برسد باید مردم را به صحنه بیاورد همانند دفاع مقدس با انسجام مردم، مشکلات را حل کند.

اعزام ۸۵ هزار جهادگر به مناطق محروم

وی به صحنه آوردن مردم را هدف اصلی مجموعه جهادی دانست و گفت: هدف ما در کنار خدمت رسانی به مردم، تقویت رویکرد همکاری مردم در حل مشکلات کشور است.  ۶۵۰۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در کشور داریم که از این تعداد در تابستان امسال ۳۵۰۰ گروه که متشکل از ۸۵ هزار نفر است، در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند.

سردار غلامی با بیان اینکه در سال جدید چندین گروه جهادی کارمندی داریم، تصریح کرد: بخشی از این جهادگران را متخصصان تشکیل می دهند تا بتوانند به صورت علمی مشکلات را حل کنند. البته جریان اصلی گروه های جهادی را دانشجویان تشکیل می دهند. در این اردوهای جهادی که تحت نظارت سردار فضلی جانشین فرمانده سازمان بسیح مستضعفین است، به دنبال ارائه خدمات به مناطق و محلات محروم هستیم.

تشکیل چهار هزار گروه جهادی در محلات

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا چهار هزار گروه جهادی را در محلات تشکیل دهیم تا در طول سال خدمت رسانی به مردم را انجام دهند.

سردار غلامی گفت: قرارگاه جوادالائمه(ع) به فرماندهی سردار فضلی برای فعالیت در حاشیه شهرها و آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده و هم اکنون یک‌هزار و 270 پروژه در 325 منطقه با حمایت سپاه پاسداران، بسیج و دستگاه‌های دولتی تأسیس شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه  ما از هر کاری که بتواند فضای جهادی را تقویت کند استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: در این راستا ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها در برنامه‌های ما قرار دارد و سال گذشته در استان مازندران بیش از 300 واحد مسکونی با کمک خیرین و با سرمایه گذاری 2 میلیارد تومان توسط دستگاه‌های دولتی و گروه‌های جهادی احداث شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی کشور در استان خوزستان، اظهار داشت: در سال گذشته با کمک گروه‌های جهادی و راهیان نور برای بیابان‌زدایی و درخت‌کاری در این استان فعالیت‌های خوبی صورت گرفت و در همین راستا توافقنامه‌ای با وزارت جهاد و کشاورزی جهت فعالیت در بیابان‌زدایی و آبخیزداری در سطح 500 هزار هکتار از اراضی کشور در حال نهایی شدن قرار دارد.

سردار غلامی در پایان گفت: توافقنامه‌ای با کمیته امداد برای ساخت خانه مستمندان در دست اقدام داریم و بسیج امروز توانسته با استفاده از تسهیلات بانک مهر اقتصاد، 134 هزار و 227 واحد کوچک اقتصاد مقاومتی را ایجاد کند.

در حاشیه این نشست سردار غلامی رئیس بسیج سازندگی کشور از کتاب «اندوخته‌های جهادی» و نسخه جدید سایت جهادگران رونمایی به عمل آمد.

شناسایی 93 آسیب اجتماعی در کشور

در ادامه این نشست خبری، صادق مفرد مسئول اردوهای جهادی سازمان بسیج دانشجویی، گفت: در تابستان امسال 1200 گروه جهادی شامل 39 هزار دانشجو که حدود 45 درصد کل این رقم را خواهران تشکیل می‌دهند به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند.

وی افزود: از این میزان 9 درصد این گروه‌ها به استانهای دیگر و 91 درصد در استانهای خود مشغول به فعالیت خواهند بود.

وی با بیان اینکه امروزه 93 آسیب اجتماعی شناسایی شده که برخی از آنها در حال امنیتی شدن است، خاطر نشان کرد: به دنبال آن هستیم تا با گروه‌های جهادی آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار