مشهد؛

خراسان رضوی رتبه نخست کشور از حیث کمی و کیفی در حوزه ایثار و شهادت

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عامل وفاق، همبستگی و اتحاد درجامعه است و استان خراسان رضوی از حیث کمی و کیفی رتبه نخست کشور در حوزه ایثار و شهادت را دارد.

خراسان رضوی رتبه نخست کشور از حیث کمی و کیفی در حوزه ایثار و شهادتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نخستین همایش فصلی مشترک شورای معاونان و رؤسای بنیاد شهید و امورایثارگران استان گفت: استان خراسان رضوی 17 هزار و 87 شهید، 48 هزار و 370 جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

سیدجواد حسینی افزود: وجود بیش از 33 هزار آزاده در استان نیز از دیگر افتخارات می باشد و بنیاد شهید و امور ایثارگران 306 هزار نفر را در حوزه ایثار و شهادت خدمات رسانی می کند که از حیث کمی و نیز کیفیت خدمات رسانیرتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع شهدا گفت: هیچ واژه ای قدرت بیان ارزش و جایگاه شهدا را ندارد و زبان از گفتن جایگاه و قدردانی از شهدا قاصر است زیرا هیچ فعالیتی ادای دین به شهدا نمی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: باید در جامعه به ویژه نسل جوان یک اتصال قوی با شهدا و زندگی شهدا ایجاد کنیم زیرا ادامه دادن راه شهدا جامعه را از هر گونه خطرات بیمه میکند و به نوعی فعالیت پیشگیرانه است.

حسینی گفت: برگزاری راهیان نور به مناطق جنگی باعث شد مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان که نسل جدید جامعه هستند با زندگی، اهداف، آرمان و رشادت ها و دلاوری های شهدا آشنا شوند و یک اتصال بین آنان و شهدا شکل گرفت که این فعالیت جوانان ما را در مقابل بسیاری از خطرات و تهاجم های فرهنگی بیمه میکند.

وی افزود: وقوع شکوهمند انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس مهم ترین رخداد تاریخ ایران در خاورمیانه و جهان است و ما در بهترین برهه زندگی میکنیم زیرا انقلاب اسلامی ، شهدا و دوران دفاع مقدس را از نزدیک در زندگی دیده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت شهید پژوهی یک امر بسیار ارزشمند بود که با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امورایثاگران استان شکل گرفت و دانش آموزان با زندگی شهدا آشنا شدند که در این بین اثرات بسیار ارزشمندی به جا ماند .

انتهای پیام// م.م

وقوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مهم ترین رخداد تاریخ ایران در جهان است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.