شیراز؛

برداشت گیاه دارویی به لیمو در کازرون

برداشت گیاه "به لیمو" در شهرستان کازرون آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرداد بازیار معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گیاه دارویی به لیمو که برای نخستین بار و به صورت آزمایشی در سطح یک و نیم هکتار در شهرستان کازرون کشت شده، آغاز شد.


وی افزود: برای نخستین بار امسال کشاورزان کازرون در ۲ منطقه از این شهرستان مبادرت به کشت گیاه دارویی به لیمو کردند و پیش بینی می‌شود از هر هکتار بین یک تا یک و نیم تن محصول برداشت شود.


بازیار ادامه داد: کشت گیاه دارویی به لیمو برای کشاورزان سود آور است، زیرا هرکیلو خشک شده از این گیاه در بازار و کارخانه‌ها به ازای یک میلیون ریال خریداری می‌شود.


وی اظهار داشت: گیاه دارویی به لیمو دارای ۳۲ خواص درمانی است و از جمله برای بیماری‌های سردرد، صرع، از بین بردن میکروب‌های دستگاه گوارش و همچنین به عنوان دارویی آرامش بخش از آن استفاده می‌شود.


بازیار بیان کرد: شهرستان کازرون به سبب برخورداری از شرایط آب و هوایی خاص برای کشت گیاهان دارویی مناسب است و عمده گیاهان دارویی که ظرف چند سال گذشته و امسال در این شهرستان کشت شده، مورد، رزماری، آویشن و زعفران است.


معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون تصریح کرد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی، برای صرفه جویی و استفاده بهینه از آب، با توجه به اینکه گیاهان دارویی به آب کمتری نیاز دارند، می‌توان از این نوع گیاهان به عنوان کشت جایگزین استفاده کرد که این خود یکی از راه‌های مقابله با خشکسالی در بخش کشاورزی است.


وی گفت: گیاهان دارویی به دلیل اینکه سالم و ارگانیک هستند و از هیچ سموم شیمیایی برای کشت و پرورش آن‌ها استفاده نمی‌شود، جایگزین مناسبی برای سایر دارو‌هایی که مواد شیمیایی دارند به شمار می‌آیند و از این دارو‌های طبیعی برای درمان برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شود.


کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

برداشت گیاه دارویی به لیمو که برای نخستین باردر کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار