تبریز؛

حمایت از زنان کارآفرین استان آذربایجان شرقی در قالب خوشه‌های صنعتی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: از زنان کارآفرین استان در قالب خوشه های صنعتی حمایت ویژه صورت می گیرد.

حمایت از زنان کارآفرین استان آذربایجان شرقی در قالب خوشه‌های صنعتیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پروین اشراقی روز یکشنبه در نشست شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین استان، اظهارکرد: با پایلوت قرار دادن یک خوشه صنعتی که در آن زنان کارآفرین زیادی وجود دارند‌ از زنان کارآفرین حمایت می شود.
وی افزود: کارآفرینی و اشتغال زایی برای زنان اولویت کاری دفتر امور بانوان استانداری بوده و مدیریت عالی استان نیز از فعالیت های بانوان حمایت کامل می کند.
وی با بیان اینکه زنان نقش موثری در برهه های مختلف انقلاب داشتند، افزود: مدیریت زنان پدیده ای نوپاست و باید با همبستگی بیشتری حمایت از فعالیت زنان را پیش ببریم.
اشراقی همچنین با اشاره به نقش زنان در برنامه های تبریز 2018 خاطرنشان کرد: برنامه های ملی تمام وزارتخانه ها در حوزه زنان را برسی می کنیم تا برنامه های خود در حوزه زنان را در تبریز برگزار کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نگاه مثبت دولت به حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی،‌ سیاسی و اقتصادی، گفت : خود را در قبال بانوان کارآفرین و بانوانی که علاقمند به سرمایه گذاری صنعتی هستند، مسئول تر احساس می کنیم و در این راستا از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.
سید مرتضی نیرومند اسکویی آمادگی شرکت شهرک های صنعتی را جهت ارائه تخفیفات لازم برای زنان کارآفرین در زمینه سرمایه گذاری و اعطای وام اعلام کرد.
وی همچنین با بیان اینکه زمینه تبدیل زنان سرمایه دار به سرمایه گذار وجود دارد، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا با برگزاری تور صنعتی اختصاصی برای بانوانی که توان سرمایه گذاری در بخش صنعتی را دارند، جذابیت ها و مشوق ها موجود در حوزه صنعت را معرفی کند.
خوشه صنعتی به مجموعه ای از واحدهای کسب و کار Enterprises اطلاق می شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت های یکدیگر, به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می پردازند و از چالش ها و فرصت های مشترک برخوردارند .
54 شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان شرقی وجود دارد که 46 شهرک و ناحیه به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/خ

قطعات خودروی تبریز از جمله خوشه های صنعتی استان آذربایجان شرقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار