شیراز؛

۱۹ شهر فارس در بحران کم آبی

شرایط تامین آب در ۱۹ شهر استان فارس بحرانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی قلندری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با اشاره به بحرانی بودن ۱۹ شهر استان در شرایط کم آبی و افزایش دمای هوا از شهروندان درخواست کرد تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب زمینه را برای عبور از تابستان پر مصرف امسال فراهم کنند.

وی با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف در شرایط کنونی ضروری بوده، تاکید کرد: برای عبور از یک تابستان گرم باید در مصرف بهینه آب تلاش شود.

محمدعلی قلندری اضافه کرد: با صرفه جویی در مصرف آب بوسیله مشترکان در شهر‌های جنوب و شرق فارس می‌توان مشکلات حوزه آبرسانی را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس تصریح کرد: ۴۲ شهر فارس نیز در ردیف شهر‌های نقطه سر به سر قرار دارند که میزان تولید و مصرف آب در این شهر‌ها در نقطه سر به سر بوده، که در این مناطق نیز باید الگوی مصرف آب رعایت شود و شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی با ارائه راهکار‌هایی ساده برای صرفه جویی در مصرف آب اضافه کرد: رسیدن به مصرف بهینه و اصلاح الگوی مصرف آب راهکار‌های ساده دارد که فقط با کمی تدبیر قابل اجرا و دسترسی است، و اجرای این راهکار‌ها هیچ مشکلی در رفاه زندگی عادی هیچ کسی ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/ن

۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب برای عبور از تابستان پر مصرف 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار