شهرکرد؛

ناوگان حمل و نقل به سامانه سپهتن تجهیز می‌شود

ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری به سامانه سپهتن تجهیز می‌شود.

تجهیز ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به سامانه سپهتنبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ احمد جمشیدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ناوگان عمومی حمل و نقل استان شامل سواری، کرایه و نفتکش‌ها به سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای) تجهیز می‌شود.

وی افزود: رانندگان این وسایل نقلیه تا ابتدای مهرماه امسال فرصت دارند اقدامات نصب این سامانه را بر روی خودرو  انجام دهند.

جمشیدی اضافه کرد: ناوگان های فاقد ثبت سامانه سپهتن از ابتدای آبان ماه سالجاری، اجازه تردد در جاده‌ها را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: کلیه اتوبوس‌های مسافربری ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان به این سامانه مجهز است.

جمشیدی، ارتقای بهره وری حمل و نقل عمومی در راستای اقتصاد مقاومتی، افزایش ایمنی و ارتقای سطح کنترل و پایش لحظه‌ای عملکرد ناوگان در جاده‌ها را از اهداف استفاده از سیستم هوشمند سپهتن عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در سامانه سپهتن، دوربین در درون خودرو نصب و از طریق سیم کارت GFM و GPRS به طور مداوم اطلاعات مربوط به سرعت خودرو، ساعت کارکرد و مشخصات گواهینامه راننده  به مراکز پلیس راهور ناجا ارسال می‌شود.

جمشیدی ادامه داد: این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی DSRC به محض نزدیک شدن خودرویی که این سامانه درون آن نصب است، به پاسگاه‌های پلیس راه، نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه و رفتار راننده را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.

به گفته وی؛ رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مجهز به سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان، هنگام رانندگی باید از خوردن، آشامیدن، صحبت با تلفن همراه و تعویض جا با راننده دیگر خودداری و نباید بیش از ۹ ساعت مداوم رانندگی کنند.

انتهای پیام/خ

نظارت بر ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با سامانه سپهتن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.