پدیده عجیب و غریب در جراحی‌های زیبایی؛

تغییر رنگ عنبیه چشم، جدیدترین مد سال! + فیلم

وقتی تنها اکتفا کردن به ظاهر و زیبایی ملاک سنجش افراد قرار بگیرد، دیگر شنیدن اخباری از این دست، دور از ذهن به نظر نخواهد آمد.

تغییر رنگ عنبیه چشم! + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روزگاری که طرفداران مد و زیبایی، هر روز به دنبال روشی جدید برای جلوه‌گری و خودنمایی هستند، انصافا شنیدن تبلیغات تغییر رنگ چشم دیگر در نوع خود  عجیب و غریب است؛ جراحی نوپا که با یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های برش چشم‌پزشکی دنیا (متولیزیک) و یک دستگاه لیزر (فمتوسکند) قابل انجام است. در این شیوه از طریق ایجاد برشی کوچک روی عنبیه، لنز رنگی مورد نظر روی عنبیه قرار می‌گیرد. به گفته مدعیان، لنزها دائمی بوده و با سه رنگ سبز، طوسی و آبی تنها جنبه زیبایی خواهد داشت.

چندی پیش، بی بی سی عربی، از جراحی سوری به نام محمد شجاع نام برد که با استفاده از این شیوه رنگ چشم یک زن را تغییر داده است! متخصصان چشم‌پزشک اما معتقدند این عمل غیر ممکن بوده و در صورت انجام، با عوارض خطرناکی چون عفونت و بالارفتن فشار چشم و ابتلا به آب سیاه همراه خواهد شد.

در این شیوه پس از عبور از  قرنیه ( لایه‌ شفاف بیرونی‌ چشم )، به عنبیه ( قسمت رنگی چشم، که مانند اثر انگشت، دارای فرورفتگی و برجستگی‌های منحصربفرد هر شخص است) وارد می‌شود. مرحله بعد، عبور از  داخل این گودی‌ها است، گودی‌هایی که با  مایع زلالیه پر شده است. ( زلالیه مسئول کنترل فشار چشم است). در این قسمت با وارد شدن به لایه اول عنبیه که همان قسمت رنگی آن است لنز درنظر گرفته شده جاسازی می‌شود.

عنبیه لایه دومی هم دارد که مانند آستری سیاه رنگ، مانع عبور نور از چشم فرد می‌شود، نور تنها  از قسمت مرکزی عنبیه یا همان مردمک عبور خواهد کرد.

گفتنی است؛ انجام این جراحی در کشور آمریکا ممنوع اعلام شده است.

 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۱۹:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
این کارا چیه؟ خدا هرچی آفریده قشنگه چرا میرین چیزی که خدا داده رو عوض میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
عالیه من ک خودم بشخصه مصمم برا این کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
الله اکبر عجب دنیایی
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۲۳:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
بابا این کارا یگه چیه.......
خسته کردین همه رو با این اداهاتون....
آخرین اخبار