رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی:

سود150 میلیارد تومانی توسط کشت ارقام جدید گندم

با کاشت ارقام معرفی شده گندم درسال قبل 150میلیارد تومان سود نصیب زارعین استان شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛عبدالعلی غفاری به سود 150میلیاردی زارعین گندم در سال گذشته اشاره کرد وتصریح نمود: با کاشت ارقام گندم معرفی شده توسط مرکز تحقیقات شاهد افزایش تولید و سود فراوان بودیم.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی در ارتباط با طرحهای تحقیقاتی انجام گرفته شده در مرکز اشاره کرد و افزود:سالیانه بطور متوسط 150طرح تحقیقاتی در حوزه های زراعی ، باغی و دامی توسط محققان مرکزانجام می گیرد که اعتبار برخی از طرحها ملی و برخی از منابع استانی تامین می شود.

 غفاری رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی اظهارداشت:تحقیقات پشتبانه کشاورزی است و اکثر نیازهای کشاورزی استان از منظر تحقیقاتی در این مرکز صورت می گیرد.

وی گفت:از نظر سطح زیر کشت محصولات زراعی در رتبه ششم کشوری هستیم و از نظر تولید ات زراعی پنجم و در سطح محصولات باغی هفتم ولی در تولید رتبه سوم کشور را دارا می باشیم که این یعنی میزان بهره وری و راندمان تولید در استان ما بالاست.

دکتر غفاری با توجه به وضعیت بحران آب در منطقه و کشور افزود : یکی از امورات مهم مرکز تحقیقات تحقیق و معرفی روشهای نوین آبیاری است و طرحهایی برای بهره گیری از نزولات جوی که با تغییر الگوی کشت و تحقیق و معرفی ارقامی که نیاز آبی کمی داشته باشند می توان وضعیت آب و نیازهای آبی کشاورزی را مدیریت کرد.

انتهای پیام/ب

 

با کاشت ارقام معرفی شده گندم درسال قبل 150میلیارد تومان سود نصیب زارعین استان شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.