مشهد؛

بوی بد کانال‌های سطح شهر مشهد رفع می‌شود

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از تزریق محلول کاهنده رفع بوی بد کانال‌های سطح شهر خبر داد.

بوی بد کانال‌های سطح شهر مشهد رفع می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ خلیل الله کاظمی گفت: متاسفانه کانال‌های برخی از مناطق شهر مشهد به دلیل ورود غیرمجاز فاضلاب توسط عده‌ای محدود از شهروندان و ادارات بعضی اوقات متصاعدکننده بوی بد است که این موضوع سبب آزار شهروندان و ساکنان می‌شود.

وی افزود: با توجه به وجود دستگاه‌های سنجش میزان گاز سولفید هیدروژن که گاز اصلی ایجادکننده این بو در کانال‌های سطح شهر است، امکان رصد و پایش کلیه کانال‌ها میسر شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به عدم اتمام کانال‌های جمع آوری فاضلاب شهری در برخی از نقاط شهر و از طرفی متاسفانه تعدادی از ارگان‌ها و شهروندان، فاضلاب‌های شهری به کانال‌های جمع‌‎آموری آبهای سطحی که صرفا برای تخلیه آبهای ناشی از بارندگی بوده، اضافه شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه متولی رفع بوی بد فاضلاب شهر، شهرداری نیست، گفت: با توجه به این امر، شهرداری مشهد هر ساله بالغ بر 20 میلیارد ریال برای لایروبی کانال‌های سرپوشیده شهری هزینه می‌کند که علاوه بر لایروبی و شست و شوی کانال‌ها به منظور کاهش مشکلات برای شهروندان در یک برنامه‌ریزی از محلول کاهنده رفع بوی بد کانال‌های سطح شهر هم استفاده کرده است.

وی افزود: با این وجود نباید در کانال‌های شهرداری، فاضلابی از سوی اصناف و ارگان‌ها مختلف به کانال‌های سطح شهر وارد شود که ضرورت دارد شرکت آب و فاضلاب نیز به استناد موارد قانونی با متخلفان برخورد کند.

انتهای پیام// م.م

هزینه 20 میلیارد ریالی شهرداری مشهد برای لایروبی کانال‌های سرپوشیده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.