اهواز؛

صادرات فولاد دزفول به آنسوی مرزها

فرماندار دزفول از صادرات محصول فولاد دزفول به کشور عراق و دیگر کشورهای منطقه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب اله آصفی، فرماندار دزفول میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح بزرگ صنعتی را یک هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: کارخانه فولاد روهینا جنوب در زمینی به مساحت 36 هکتار در فاصله 7 کیلومتری شهرستان دزفول به سمت شوشتر و در کنار بزرگراه بندر امام - تهران احداث شده است.

 

وی اذعان کرد: در مذاکراتی که با مسئولان تهرانی برگزار شد موافقت تولید 1.5 میلیون تن احیای مستقیم نیز اخذ شد که با این موافقت تولیدات کارخانه فولاد به 3 میلیون تن خواهد رسید.

 

آصفی بیان داشت: در شرایطی که خیلی از شهرستان های استان ظرفیت تولید فولاد را ندارد دزفول توانسته تولیدات منحصر بفردی داشته باشد و اشتغالزایی نیز داشته باشد.

 

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: معمولا کارخانجات در 6 ماه اول آغاز فعالیت تولید آزمایشی دارند، ولی فولاد دزفول با ظرفیت بالایی که دارد در همان ماه اول تولید آزمایشی نیز صادرات داشته و اکنون نیز صادرات به عراق و دیگر کشورها در حال انجام است.

 

فرماندار دزفول بدون اشاره به میزان صادرات فولاد به کشورهای خارجی اذعان داشت: هیچ کارخانه ای رقیب کارخانه فولاد دزفول نیست.

 

حبیب اله آصفی با بیان اینکه کارخانه فولاد دزفول در خاورمیانه بی نظیر و تنها 3 کارخانه مشابه آن در جهان ساخته شده است بیان کرد: خط تولید این کارخانه استاندارد و ماشین آلات بکار رفته در ساخت آن از بروز ترین کارخانه های جهان است.

 

ظرفیت مجتمع فولاد روهینا جنوب تولید کننده میلگرد فولادی در گام نخست حدود 500 هزار تن میلگرد در سال است که این ظرفیت در سه گام تا 1،5 میلیون تن افزایش خواهد یافت ضمن اینکه ظرفیت تولید این کارخانه در یک برنامه 2 ساله تا حدود 3 میلیون تن نیز خواهد رسید.

 

فاز نخست این کارخانه فروردین ماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر صنعت،معدن و تجارت و دیگر مسئولان کشوری افتتاح شد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.