تبریز؛

رشد 20 درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی

ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات آذربایجان شرقی در ۴ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت. رشد 20 درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی

رشد 20 درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت بیش از ۴۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۷ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار از طریق مبادی گمرکی استان به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزن ۲۷ درصد و از لحاظ ارزش ۲۰ درصد افزایش داشته است.
عباس‌زاده افزود: این کالا‌ها به بیش از ۹۰ کشور از جمله عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، بلغارستان، پاکستان، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان صادر شده است.
وی عمده اقلام صادراتی از طریق مبادی گمرکی استان را شامل مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده، میوه و پوست مرکبات، شکلات و شیرینی، سوخت‌های معدنی روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر، شیشه و مصنوعات شیشه، مصنوعات از چدن، آهن یا فولاد، کاکائو و فرآورده‌های آن برشمرد.
عباس‌زاده از واردات ۱۶۴ هزار و ۲۷۵ تن کالا به ارزش ۳۱۹ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۱۲۷ دلار از طریق مبادی گمرکی استان آذربایجان‌شرقی در چهار ماهه گذشته خبر داد و اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی عمده کالاهای وارداتی از این مبادی گمرکی استان را ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها، توتون و تنباکو، چوپ و اشیاء چوبی و زغال چوب، کاغذ و مقوا، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، مصنوعات از چدن و فولاد و فرآورده‌های خوراکی عنوان کرد.
عباس‌زاده گفت: این کالا‌ها از ۵۱ کشور از جمله ترکیه، چین، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، جمهوری کره، ارمنستان، ژاپن، لهستان، گرجستان پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده است.
ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: درآمدهای وصولی گمرکات استان در چهار ماهه اول امسال یک هزار و ۳۶۸ میلیارد و ۷۸۵ میلیون و ۳۱۶ هزار یال بوده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۳۶ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/خ

 رشد20 درصدی صادرات کالا ازگمرکات استان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار