کره جنوبی خواستار تحریم‌ فوری کره شمالی از سوی شورای امنیت شد

وزیر امور خارجه کره جنوبی تصویب فوری قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را درخصوص اعمال تحریم‌های شدید علیه کره شمالی در واکنش به آزمایش موشکی جدید این کشور خواستار شد.

کره جنوبی خواستار تحریم‌ فوری کره شمالی از سوی شورای امنیت شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی جمعه شب موشکی را شلیک کرد که یک موشک بالستیک قاره پیما بوده است. این موشک پیش از فرود آمدن در آبهای بین کره و ژاپن مسافتی حدود 1000 کیلومتر را طی کرده و به ارتفاع پروازی 3700 کیلومتر رسیده است.

کانگ کیونگ وا Kang Kyung-wha وزیر امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: «ما باید با کشورهای دوست درمورد برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد گفتگو و هرچه سریعتر قطعنامه ای را به منظور اعمال تحریم های شدید علیه کره شمالی تصویب کنیم.»

وی همچنین از کارکنان وزارت امور خارجه کره جنوبی خواست راه های اقدامات متقابل بیشتر را در واکنش به اقدام تحریک آمیز جدید کره شمالی به دقت بررسی کنند.

کانگ تصریح کرد آزمایش موشکی جدید کره شمالی به لحاظ زمانی و مکانی منطبق با الگوهایی نیست که این کشور از دیر باز آن را دنبال کرده و این مسئله نگرانی هایی را بوجود می آورد.

کره شمالی در اقدامی غیر عادی اواخر شب ( جمعه شب ) موشکی را شلیک کرد و جزئیات مربوط به این آزمایش موشکی که مقامات در ژاپن، کره جنوبی و آمریکا آن را اعلام کردند نشان داد یک موشک بالستیک قاره پیما بوده است. تحلیلگران معتقدند این آزمایش از مکانی غیرمنتظره و طی شب انجام شد تا نتوان پیش از شلیک این موشک، از آن مطلع شد.

وزیر دفاع کره جنوبی نیز گفت آزمایش های موشکی کره شمالی نشان می دهد این کشور توانسته است در زمینه فناوری موشکی به پیشرفت قابل توجهی دست یابد.

کره جنوبی اوایل ژوئیه پیشنهاد مذاکرات نظامی بین دو کره را به منظور کاهش تنش ها در مرز متشنج کره شمالی و کره جنوبی و همچنین برگزاری مذاکراتی جداگانه را با هدف ازسرگیری تجدید دیدار خانواده های جدا شده از یکدیگر براثر جنگ سال 1950 تا 1953 دو کره مطرح کرد. اما کره شمالی هنوز به این گشایش کره جنوبی پاسخ نداده است.

 

انتهای پیام/

 

تنش در روابط کره شمالی و جنوبی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
بیا برو گم شو
آخرین اخبار