کرمان؛

توصيه های مهم پليس فرودگاه به حجاج

بعد از وقفه ای طولانی مدت در اعزام ايرانيان به سرزمين وحی، اين سفرهای زيارتی از چند روز ديگر كليد خواهد خورد و كشور ايران نخستين اعزام خود را به كشور عربستان انجام می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،سرهنگ عليرضا تيرماهی در رابطه با تمهيدات و توصيه های پليس فرودگاه در آستانه اعزام زائران به سرزمين وحی گفت : امسال به دليل تيرگی روابط بين دو كشور ايران و عربستان و برخی شيطنت ها از سوی استكبار جهانی، شرايط ويژه و متفاوتی در اعزام زائران وجود دارد و لازم است عزيزان زائر در سفر خود به مواردی توجه كنند.
وی با بيان اينكه ممكن است برخی از زائران به علت كهولت سن ، بیماری و مسائل ديگر، قصد حمل و انتقال مواد مخدر را داشته باشند، تصريح كرد: پليس عربستان در اين خصوص رفتار بسيار سختگيرانه ای دارد و در صورت كشف مواد مخدر از زائران در خوشبينانه ترين حالت، فرد متخلف به حبس ابد محكوم خواهد شد، به همين منظور پليس فرودگاه برای مقابله با اين مسئله تمهيداتی را در نظر گرفته است و با دستگاه كاوشگر بدن يا به اصطلاح "بادی اسكنر" از ورود و انتقال مواد مخدر جلوگيري خواهد كرد.
وی افزود: پليس برای حفظ منزلت نظام اسلامی و صيانت زائران كه به نوعی نمايندگان ايران در جمع مسلمانان جهان در سرزمين وحی هستند بازرسی های دقيقی به عمل می آورد، در صورت مشاهده هرگونه تخلفی كه دال بر حمل مواد مخدر باشد، اگر فرد برای بار نخست مرتكب چنين تخلفی شود يك تا پنج سال حبس در انتظار اوست و در صورتی كه در گذشته نيز چنين جرمی جزو سوابق او باشد به پنج تا 10 سال حبس محكوم می شود ، ضمن اينكه از اعزام آن ها به حج نيز قطعا جلوگيری خواهد شد.
وی تاكيد كرد: زائران اگر دارای مشكلی در اين زمينه هستند، پيشنهاد ما اين است كه امسال سفر خود را لغو و به زمانی ديگر موكول كنند، طبق ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر هرگونه حمل مواد و شربت های ممنوعه جرم محسوب می شود و در كشور عربستان نيز ممنوع و مجازات سختی دارد.
سرهنگ تير ماهی با بيان اينكه ليست 60 نوع از داروهای غيرمجاز در اختيار سازمان حج و زيارت و مديران كاروان ها قرار گرفته است، گفت: زائران می توانند بر اساس اين ليست به پزشك مراجعه و داروی جايگزين تهيه كنند، ضمن اينكه به دو زبان فارسی و لاتين مجوز پزشكی خود را به همراه داشته باشند.
رئيس پليس فرودگاه كرمان اشاره ای هم به عدم همراه داشتن مايعات، تنقلات و شيرينی جات كرد و بيان داشت: در بحث مايعات با توجه به احتمال سو استفاده برخی افراد، از انتقال شربت، عرقيجات و ساير مايعات جلوگيری می شود. همچنين از آنجايی كه ماموران پليس فرودگاه جهت انجام بررسی های دقيق مجبور به باز كردن بسته بندی شيرينی و شكلات هستند و اين مسئله از لحاظ بهداشتی مشكلاتی به همراه دارد، لذا توصيه می كنيم شرينی جات به همراه نداشته باشند و تنقلات نيز حتما بدون روكش و پوست حمل شوند.
برای جلوگيری از احتمال منتشر شدن مطالب شخصی بهتر است وسايلی مانند لپ تاب، تبلت و گوشی های اندرويد به همراه كسی نباشد.
سرهنگ تيرماهی با تاكيد بر اين موضوع اظهار كرد: پليس عربستان بر روی حافظه وسايل الكترونيكی بررسی دقيقی انجام خواهد داد و شايد زائران مطالب شخصی در حافظه وسايلشان داشته باشند كه توصيه می كنيم برای جلوگيری از ايجاد هرگونه مشكل، وسايل الكترونيكی به همراه نداشته باشند.
وی افزود: زائران به افراد ناشناس جهت سپردن مدارك و وسايل به صورت جدی پرهيز كنند و در طول سفر مراقبت زيادی از وسايل و مدارك خود داشته باشند.
رئيس پليس فرودگاه در پايان گفت: اميدواريم زائران بدون هيچ مشكلی سفر خود را پشت سر بگذارند و از فضای معنوی استفاده لازم را ببرند.

انتهای پیام/ی

توصيه های مهم پليس فرودگاه به حجاج

برچسب ها: فرودگاه ، حجاج ، عربستان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار