اردبیل؛

رتبه نخست کشوری اردبیل در تصادف عابران پیاده در سطح معابر

اردبیل رتبه نخست کشوری بی‌توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی و تصادف عابران پیاده در سطح معابر را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رحیم آقامحمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان اردبیل اظهار داشت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در استان اردبیل متاسفانه مطلوب و ناسب نبوده و در ارزیابی‌های کشوری اردبیل رتبه نخست را در این زمینه دارد.

وی با اشاره به رتبه نخست کشوری استان اردبیل در بی‌توجهی رانندگان به قوانین رانندگی و تصادف عابران پیاده در سطح معابر اردبیل بیان کرد: بی‌توجهی‌های رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی سبب شده تا تصادفات افزایش یافته و در این حوزه با چالش‌های جدی روبه‌رو باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل در مورد کمبود دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح خیابان ها و معابر اردبیل گفت: تعداد دوربین‌های کنترل ترافیک پاسخگوی معابر و خیابان‌های اردبیل نبوده که در این زمین انتظار می‌رود شورای ترافیک استان با نصب دوربین ها نسبت به ایمن‌سازی عابر اقدام کند.

آقامحمدی تصریح کرد: به دلیل کمبود دوربین‌ها ناچار به استفاده از سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌ها در سطح معابر هستیم تا از این طریق ترافیک و تصادفات در سطح خیابان‌ها و معابر تا حدودی کاهش یابد که در این راستا نیز باید این سرعیت‌گیرها استانداردسازی شده و در کنار این امر استفاده از سرعت‌گیرهای مجازی نیز در سطح شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر فرهنگسازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در بین مردم در اردبیل افزود: علاوه بر اینکه شورای ترافیک استان در این حوزه باید اقدامات لازم و اساسی را انجام دهد باید استفاده مناسب از امکانات موجود نیز در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود.

 

انتهای پیام/ع

تصادف عابران پیاده در سطح معابر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.