گزارش/

کلید طلایی سازندگی و امنیت مرزهای کشور در دستان نیروی زمینی سپاه

قرارگاه‌های مرزی همچون قرارگاه «قدس»، «نجف اشرف»، «ثامن الائمه» و غیره نقش موثری در توسعه امنیت پایدار کشور داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازندگی و امنیت، دو کلمه ای است که با تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروی زمینی سپاه در مرزهای شرقی و غربی همبستگی دارد.
جان بر کفان سبز پوش نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش موثری در ایجاد امنیت مرزهای شمال غرب، غرب و جنوب شرق کشور ایفا کرده‌اند و در این زمینه می‌توان به نقش ممتاز قرارگاه‌ها و به‌ویژه قرارگاه قدس و قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.


نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دو راهبرد زیر برای  سازندگی و امنیت مرزها و مناطق محروم نقش آفرینی کرده است:
1-مردم یاری، مردم نوازی و محرومیت زدایی در قالب ساخت بیمارستان‌های صحرایی و انجام خدمات پزشکی و ساخت مسکن، راه سازی، مسجد و مدرسه
2-ایجاد امنیت قابل قبول در مرزها در قالب مقابله موثر با تروریست‌ها و گروهک‌های ضد انقلاب

**مردم یاری، مردم نوازی و محرومیت زدایی

مردم یاری، مردم نوازی و محرومیت‌زدایی از جمله اقداماتی است که همه قرارگاه‌های نیروی زمینی سپاه به آن تأکید دارند و این موضوع به طور پیوسته از سوی سردار سرتیپ پاسدار "محمد پاکپور" فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهان قرارگاه‌ها و یگان‌ها و رده‌ها توصیه می‌شود.
در این زمینه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با انجام اقداماتی توانسته گام‌های مهمی در زمینه مردم یاری بردارد.


سردار سرتیپ "محمد مارانی" فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه می‌گوید: حضور موثر نیروی زمینی سپاه در مرزها و منطقه جنوب شرق ضمن کنترل و پیشگیری از اقدامات تروریستی، در زمینه‌های مردم‌داری ، مردم‌یاری و اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای را انجام داده است.

کلید طلایی امنیت و سازندگی مرزهای کشور در دستان نیروی زمینی سپاه


وی با اشاره به اقدامات قرارگاه قدس در بحث محرومیت زدایی منطقه جنوب شرق کشور، بیان داشت: نزدیک به 70 میلیارد تومان اعتبار در راستای مردم داری، مردم یاری و مردم نوازی در منطقه جنوب شرق کشور با مساعدت فرمانده نیروی زمینی سپاه هزینه شده است.


سردار مارانی گفت: ما در منطقه جنوب شرق 1960 مسکن (که 880 واحد با مشارکت کمیته امداد و مابقی که 1080 واحد مسکونی بوده توسط نیروی زمینی سپاه (قرارگاه قدس) ساخته شده است.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه یادآور شد: در زمینه بهداشت و درمان تعداد 44 بیمارستان صحرایی از سال 88 تاکنون برگزار شده که به تعداد یک میلیون و 860 هزار نفر خدمات درمانی از خدمات اولیه تا عمل جراحی به مردم این منطقه به صورت رایگان ارائه شده است.

وی گفت : حسب دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه خدمات مردم یاری، مردم داری و بهداشت و درمان و حمایت های فرهنگی در منطقه استمرار خواهد داشت.


**ایجاد امنیت قابل قبول در مرزها با حضور پررنگ و تأثیرگذار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


یکی از گام‌های مهمی که نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت پاسداری و صیانت از امنیت ملی انجام داده، حضور موثر در مرزها برای مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب بوده است. در این زمینه همه قرارگاه‌ها چه قرارگاه‌هایی که وظیفه تأمین امنیت مرزها را دارند و چه قرارگاه‌هایی که از مرزها فاصله دارند، وظایف محوله را به خوبی انجام داده اند که خروجی آن امنیت قابل قبول در مرزهای شمال غرب، غرب و جنوب شرق بوده است.
سرویس‌های اطلاعاتی "غربی-عربی و عبری" که قصد دارند به امنیت ملی ایران با اهداف خصمانه آسیب بزنند، به سد بلند نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخورده اند که هرگونه توطئه ای را به سرعت بررسی و خنثی می‌کند.
قرارگاه های مرزی همچون قرارگاه «قدس» ، «نجف اشرف»، «سید الشهدا» و «ثامن الائمه» و غیره نقش موثری را در توسعه امنیت پایدار کشور داشته اند.


سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از نقش نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با تهدیدات و برقراری امنیت در مناطق مرزی گفت: در شرایطی که کشور با تهدیدات فرامنطقه ای، جنگ‌های نیابتی منطقه ای و کوتاهی برخی همسایگان در کنترل وضعیت امنیتی مرزهای مشترک مواجه است، نیروی زمینی نقش ممتازی را عهده دار شده است و با استقبال از ماموریت ها، در کمال شجاعت ، ابداع و ابتکار و خلاقیت، مجاهدانه نقش بی بدیلی را در برقراری امنیت در شمال غرب و جنوب شرق و شمال شرق و جنوب غرب کشور ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه که با دفاع مقدس متولد شده و بلوغ یافته، به فضل الهی در دوره فرماندهی سردار پاکپور توانسته است با تجربه بالا و سخت کوشی کم نظیر، امنیت مناطق مورد طمع و تهدید دشمن را در سطح سایر مناطق کشور تأمین کند.


سردار سرتیپ محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه با بیان اینکه سرویس‌های امنیتی برخی از کشورهای مرتجع منطقه حامی تروریست مانند عربستان و فرا منطقه ای همچون آمریکای جنایتکار و ایادی اش در تلاش برای ایجاد، حفظ و انسجام بین گروهک های تروریستی در مناطق شمال غرب و جنوب شرق جمهوری اسلامی ایران و ناامن کردن مناطق مرزی ما هستند، گفت: در این راستا نیروی زمینی سپاه به منظور مقابله با تهدیدات گروهک های تروریستی و حفظ و صیانت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی، ارتقا آمادگی های اطلاعاتی و عملیاتی خود را بیش از پیش و مستمرا در دستور کار قرار داده و ما امروز به دنبال توسعه واحدهای منعطف نیرو که قابلیت ورود در هر صحنه نبرد را داشته باشند، هستیم که الحمدلله پیشرفت قابل قبولی در این زمینه داشته ایم.

 کلید طلایی امنیت و سازندگی مرزهای کشور در دستان نیروی زمینی سپاه

وی اضافه کرد: مرحله بیرون راندن اشرار و تروریست ها از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تنها هدف ما نیست؛ بلکه راهبرد امروز ما رفتن به سراغ عقبه ها و محل های تجمع و سازماندهی گروهک های تروریستی است و این مهم را با قدرت و صلابت هر چه تمامتر دنبال می کنیم که بحمدلله به همین منظور نیز تجهیزات، امکانات و الزامات آن را در قرارگاه ها و یگان های نیروی زمینی سپاه فراهم کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به لزوم ارتقا سطح آمادگی یگان های نیرو ، یادآور شد: آمادگی در دو بعد است؛ یک بعد آن ارتقا آمادگی های معنوی، اعتقادی و انگیزشی و بعد دیگر آن ارتقا آمادگی های رزم یگان می باشد که باید همه رزمندگان نیروی زمینی سپاه در هر دو بعد اشاره شده، در سطح عالی بدرخشند و لازمه آن نیز زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس است تا نیروهای جوان و تازه نفسی که به یگان ورود پیدا می کنند از این فرهنگ ناب الهام گرفته و آن را همواره توشه و سرمشق خود در ادامه خدمت در این نهاد مقدس و ارزشی قرار دهند.


همچنین در حوزه رزمایش ها نیز اقدامات بسیار خوبی از سوی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته است. سردار سرتیپ عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه 13 رزمایش تخصصی در سال 95 توسط نزسا برگزار شد؛ عنوان داشت : این رزمایش ها در حوزه های رزمی، جنگال ، مهندسی ، بهداری و ... صورت گرفت. سه رزمایش بزرگ هم در حوزه سرزمینی قرارگاه نجف و در منطقه "قلالان" و "قصرشیرین" انجام شد که رزمایش های خوبی بود.


جانشین فرمانده نزسا با اشاره به اینکه نمره رزمایش ها به اتفاق 100 بود گفت: یک رزمایش هم در منطقه تایباد با فرض آمادگی در برابر حمله داعش انجام شد که این رزمایش بر اساس واقعیت های میدانی بود.


سردار عراقی اظهار داشت: آمادگی رزم ما در مجموعه نیروی زمینی خوب است و باید درصد آمادگی رزم را ارتقا دهیم.


نکته دیگری که در حوزه نیروهای مسلح و همچنین نیروی زمینی سپاه به آن پرداخته می شود؛ تقویت ایمان و معنویت در رده های نیروهای مسلح است. حجت الاسلام والمسلمین "محمد هادی رضایی" مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه در این زمینه می‌گوید: با تکیه بر عنصر معنویت در 8 سال دفاع مقدس مقابل دشمن تا بن دندان مسلح، رزمندگان اسلام مقاومت کردند و پیروز شدند.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه یادآور شد : باید با برنامه ریزی صحیح در ارتقای معنویت و افزایش روحیه نیروها بکوشیم و آنچه در میدان نبرد تاثیرگذار است و سرنوشت میدان نبرد را تعیین می کند همین عنصر برتری ساز معنویت است.


ابعاد تلاش های نیروی زمینی سپاه بر هیچ کس پوشیده نیست و امروز می‌بینیم که توانمندی یگان‌های نزسا منجر به آرامش و امنیت در مرزها و تلاش بی وقفه و مستمر برای حل مشکلات معیشتی مردم مناطق مرزی شده است.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

توصیه راهبردی فرمانده نزسا به مسئولان قرارگاه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار