سنندج؛

کردستان صاحب بالگرد ویژه آمبولانس هوایی شد

با حضور سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، روز پنج شنبه 5 مردادماه جاری بالگرد آمبولانس هوایی در محل فرودگاه سنندج مستقر و رونمایی شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سيد مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: بالگرد ويژه آمبولانس هوايی جهت امدادرسانی به مصدومان و بيماران اورژانسی از سوی وزارت بهداشت به کردستان تحویل داده شد. 

وی افزود: کردستان به دلیل  توپوگرافی ویژه و کوهستانی بودن برای مواقع بحرانی و اورژانسی نیازمند بالگرد و اورژانس هوایی است که خوشبختانه این امر با پیگیرهای مکرر محقق شد.

 فرشادان عنوان کرد: طی پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی که با وزیر بهداشت داشتم و دستور صریح ایشان به سرپرست اورژانس کشور بالاخره این پیگیری‌ها به بار نشست و خوشبختانه استان کردستان صاحب یک فروند بالگرد اورژانسی اختصاصی شد.

 وی با بیان اینکه این بالگرد یکی از هلکوپترهای بروز و پیشرفته است که توسط شرکت هلکوپتری ایران تهیه شده است، عنوان کرد: این بالگرد از نوع آلوئت 3 و ساخت کشور فرانسه است که یکی از مجهزترین و به روزترین مدل‌های بالگرد است و به علت کوچک بودن توانایی پرواز در مسیرهای صعب العبور را دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به آشیانه بالگرد آمبولانس هوایی، اظهارکرد: آشیانه در فرودگاه سنندج قراردارد که با پیگیری‌های از  قبل صورت گرفته، ساخته شده و آماده بهره‌برداری است .

فرشادان با اشاره به اینکه از خلبانان مجرب سیستم هوایی کشور برای این بالگردها استفاده شده است، افزود: ساختمان اداری اورژانس هوایی استان

کردستان که در محوطه فرودگاه سنندج قرار دارد متشکل از چند بخش از جمله محل اسکان خلبان و کادر فنی است.

 وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این بالگرد در مواقع اضطراری و بحرانی هم‌چون نجات جان مادران بارداری که در روستاهای دورافتاده و صعب العبور وجود دارند یا تصادفات جاده‌ای  بتواند با مداخله به موقع در کاهش حوادث موثر واقع شود.

انتهای پیام/م

رونمایی ازبالگرد ویژه آمبولانس هوایی در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.