تبریز؛

شهرستان میانه برای میزبانی تبریز 2018 آماده می شود

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان میانه با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد در استقبال و پذیرایی از گردشگران رویداد تبریز2018 باید تمهیدات لازم را بیندیشند، گفت: میانه از هم اکنون خود را برای این رخداد مهم گردشگری آماده می کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  مهدی مشایخی معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان میانه در جلسه هماهنگی تبریز 2018 با اشاره به اینکه محور میانه – تبریز در این طرح گنجانده شده است گفت: باید در راستای این طرح نظافت روزانه معابر ورودی و خروجی شهر همزمان با آغاز سال 2018 به طور مستمر و با جدیت انجام شود.

وی خواستار پاکسازی کامل و جمع آوری ادوات و ضایعات از حاشیه معابر پنج محور در مبادی ورودی و خروجی شهر شده است، افزود: فضای سبز باید پیرایش شده و گلکاری و تزئین درختان همچنین درختکاری باید به طور ویژه در ابتدای سال 1396 مورد توجه قرار گیرد.

مشایخی بر ضرورت ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در پارک جنگلی و ساماندهی آن تاکید کرده افزود: سرویس های بهداشتی و نمازخانه های کنار جاده ای و داخل شهری باید ساماندهی، رفع نقص و زیباسازی شده و تابلوها و نمادهای وحدت اسلامی نیز در کنار جاده ها، میادین ورودی و خروجی نصب شود.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار ویژه میانه اضافه کرد: باید تابلوها، علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمای شهری استاندارد سازی شده و نواقص در این زمینه به طور کامل رفع شود.

مشایخی با اشاره به اینکه باید ساختمان های دولتی توسط ادارات مربوط نورپردازی، رنگ آمیزی و زیباسازی شوند افزود: فضاهای سبز اختصاصی محوطه ادارات و نهادهای دارای این امکان باید در فصل پاییز و فصل کشت سال 2018 درختکاری، گلکاری و چمن کاری انجام شود.

وی بر تهیه و نصب تابلوهای بزرگ خوش آمد در مبادی ورودی و تابلوی سفر بخیر در مبادی خروجی با 3 زبان فارسی، انگلیسی و عربی تاکید کرد و گفت: ساماندهی، پاکسازی و زیباسازی اطراف بناهای فرهنگی و تاریخی و اماکن گردشگری در داخل محدوده شهری از ضرورت های مهم در خصوص طرح تبریز 2018 می باشد و در همین راستا باید مشکل نگهبان موزه شهر میانه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان پیگیری و رفع شود تا موزه هیچ گاه تعطیل نشود.

مشایخی در ادامه خواستار رنگ آمیزی و گلکاری و رفع مشکلات فنی و دیدمان میادین و معابر داخل شهر شد و گفت: آبنماهای موجود و سیستم نورپردازی و موزیکال آنها باید رفع عیب شده و با پشتیبانی مستمر از توقف کار آنها جلوگیری شود.

وی بر نصب تندیس های آماده شده سرداران شهید میانه به سفارش شهرداری میانه در محل مناسب تاکید کرد و گفت: ورودی و خروجی شهر، میادین و معابر، پارک ها و اماکن تاریخی و گردشگری باید برای پذیرایی از گردشگران و مسافران میانه در طرح تبریز 2018 به طور کامل آماده شود تا بتوانیم جایگاه واقعی میانه در سطح استان را به همه بشناسانیم.

مشایخی در پایان گفت: بر اساس قانون، دستگاه های اجرایی می توانند 10 درصد از اعتیازات خود را برای تبریز 2018 اختصاص دهند.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار