استقبال کاخ سفید از جمع آوری گیت‌های بازرسی مسجدالاقصی

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا از اقدام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حذف گیت‌های بازرسی از ورودی‌های مسجدالاقصی استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آی 24 نیوز، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای از اقدام اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر جمع آوری گیت‌های بازرسی از ورودی مسجدالاقصی استقبال کرد.

وی در این بیانیه اعلام کرد: «اسرائیل گیت های بازرسی اطراف مسجدالاقصی را جمع آوری کرده است. آمریکا از این تلاش اسرائیل برای حفظ امنیت و در عین حال کاهش تنش ها استقبال می کند.»

کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه طرح حذف گیت‌های بازرسی را از مقابل ورودی های مسجدالاقصی تصویب کرد و مبلغ 28 میلیون دلار بودجه برای نصب دوربین های هوشمند در اطراف این مسجد و افزایش تعداد افسران پلیس آن محدوده اختصاص داد.

تنش میان فلسطینی ها و نیروهای رژیم صهیونیستی از حدود یک هفته پیش که دو افسر پلیس این رژیم کشته شدند، افزایش یافت. پس از آن، پلیس رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی را در ورودی های مسجد الاقصی تشدید کرد و با نصب گیت‌های بازرسی، مانع از ورود فلسطینیان به داخل آن شد.

روز جمعه فقط تعداد اندکی از فلسطینیان توانستند از گیت‌های بازرسی مسجدالاقصی عبور کنند. در درگیری های روز جمعه میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی، سه فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 300 فلسطینی دیگر هم مجروح شدند.

انتهای پیام/

واکنش آمریکا به جمع‌آوری گیت‌های بازرسی از ورودی مسجدالاقصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار