یاسوج؛

آغاز به کار رسمی شورای بانوان خیر سلامت در استان

شورای بانوان خیر سلامت کهگیلویه و بویراحمد با دریافت ابلاغ عضویت مجمع خیرین سلامت استان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان در نشست آغاز رسمی شورای بانوان خیر سلامت گفت: برای نخستین بار طرح ابتکاری خانه به خانه با خیران در استان اجرا می‌شود.


دکتر نیکبخت افزود: در این طرح ابتدا اعضای مجمع خیرین سلامت ،افراد نیکوکار دارای تمکن مالی در صنف‌های مختلف را شناسایی می‌کنند، سپس اعضا با حضور در منازل این افراد ضمن آشنا کردن آنان با اهداف مجمع و نیازمندی‌های حوزه سلامت استان از آنها برای مشارکت در امور خیریه و عام المنفعه دعوت می‌کنند.


وی ادامه داد: دیدار چهره به چهره با افراد نیکوکار و خیر زمینه مشارکت بهتر این افراد را فراهم می‌کند.


رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان همچنین از اعضای مجمع خواست تا با شناسایی افراد بومی و متمکن در خارج از استان زمینه جذب و مشارکت آنان را فراهم کنند.


دکتر نیکبخت افزود: نیازسنجی و اعتبار سنجی در بخش‌های مختلف مشکلات حوزه سلامت استان ضروری است.


وی ادامه داد: انجام نیازسنجی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان موجب می‌شود تا برنامه ریزی بهتری برای هزینه کرد در بخش‌های مختلف صورت گیرد.


مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان نیز با اشاره به نقش اثرگذار بانوان در جذب مشارکت‌های مردمی از همه‌ی بانوان علاقمند به فعالیت در امور خیریه خواست تا با مراجعه به مجمع خیرین سلامت استان نام نویسی کنند.


سالار جوکار در ادامه از اجرای طرح جمع آوری وسایل و تجهیزات پزشکی دست دوم بلااستفاده در منازل مردم با همکاری بهزیستی خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار در استان اجرایی می‌شود.


وی ادامه داد: از مردم و افراد نیکوکار می‌خواهیم تا وسایل و تجهیزات پزشکی بدون استفاده در منازل خود را برای استفاده مجدد بیماران نیازمند به مجمع خیرین سلامت استان به نشانی یاسوج، جنب شرکت گاز استان، خیابان ورزش، کوچه مولوی یک اهدا کنند.


نائب رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان نیز در این نشست با اشاره به لزوم فرهنگ سازی بیشتر برای فعالیت خیران در بخش‌های مختلف گفت: لازم است اهداف و رسالت مجمع خیران سلامت استان در سطح وسیع تری به جامعه هدف معرفی شود و خیران نیز از نحوه مشارکت و پل‌های ارتباطی با مجمع اطلاع و آگاه شوند.


بهنام باقری افزود: باید از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این خصوص استفاده کرد.


رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان نیز با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک شعبه های شهرستانی این مجمع راه اندازی می‌شود گفت: از همه بانوان علاقمند دعوت می‌شود تا با شماره تلفن ۰۷۴۳۳۳۳۷۹۴۸ تماس گرفته و آمادگی خود را برای فعالیت در مجمع اعلام کنند.


زینب قربانی افزود: همچنین به زودی بانک اطلاعاتی بانوان خیر استان آماده خواهد شد.


وی ادامه داد: در اسرع وقت شورای بانوان کارگروه‌های پژوهش، آمار و فناوری اطلاعات؛ کارگروه آموزش و اطلاع رسانی؛ کارگروه بانوان جامعه پزشکی؛ کارگروه بانوان جامعه غیرپزشکی؛ کارگروه اتحادیه، صنوف، ادارات و کارخانه جات را برای فعالیت بهتر اعضای شورا تشکیل می‌دهد.


وی با اشاره به افتتاح شماره حساب شورای بانوان خیر سلامت ادامه داد: افراد نیکوکار می‌توانند از طریق شماره حساب ۲۲۲۹۴۶۱۵۵ و یا رفاه کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۱۸۵۴۶ کمک‌های خود را اهدا کنند.


انتهای پیام/د

نام نویسی از بانوان علاقمند در مجمع خیرین سلامت در شهرستان های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.