اهواز؛

افزایش دمای هوا علت انفجار ترانس برق در کوی ملت اهواز

رییس روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز رعایت نکردن الگوی مصرف، افزایش دمای هوا و بار شبکه را علت انفجار ترانس برق در منطقه کوی ملت بیان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا شکر خدایی، رییس روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز در خصوص انفجار ترانس برق در منطقه کوی ملت این شهرستان اظهار داشت: امروز در ساعت 14.14 دقیقه به دلیل استفاده بیش از اندازه اهالی خیابان 8 عامری در منطقه کوی ملت از برق و رعایت نکردن الگوی مصرف، یک ترانس در این منطقه منفجر شد که خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید.

 

وی اذعان کرد: به دلیل استفاده بیش از اندازه برق، تجهیزات بر روی ترانس دچار گداختگی شده و در نتیجه روغن ترانسفورماتور جوش آمده و نهایت منجر به انفجار ترانس شده است، این حادثه یک حادثه نادر در صنعت برق است که شاید فقط در اهواز یا برخی دیگر از شهرهای خوزستان شاهد آن باشیم.

 

شکر خدایی افزود: گروه‌های عملیاتی به محض اطلاع از حادثه در محل حضور پیدا کردند و در حال اقدامات لازم برای حل مشکل هستند اما با توجه به این‌که باید یک ترانس جدید برای این پایه نصب شود، زمان دقیقی برای حل مشکل نمی‌توان عنوان کرد.

 

رییس روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز بیان داشت: یکی از مشترکین در مجاورت این ترانس همزمان از چندین کولر استفاده می‌کرد که پس از بروز حادثه مشخص شد در حدود ۸ عدد از کولرهای فعال آن دچار اشکال یا سوختگی شده‌اند.

 

وی اظهار کرد: همچنین پیش از این مسئولین این شرکت مکررا توصیه‌های ویژه‌ای را به مردم در خصوص رعایت الگوی مصرف برق به ویژه در ساعت پیک یا اوج مصرف داشتند اما بعضا شاهد هستیم که تعدادی از مشترکین این مهم را جدی نگرفته و زمینه بروز چنین حوادثی را بر روی شبکه برق فراهم می‌کنند.

 

انتهای پیام/گ

 

انفجار ترانس برق در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.