آمادگی منطقه آزاد اروند برای همکاری با واردکنندگان کالا

قائم مقام منطقه آزاد اروند گفت:هر بازرگانی که بخواهد کالا وارد کند مجاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛عبدالله کعبی قائم مقام منطقه آزاد اروند گفت: درهای منطقه آزاد اروند به روی سرمایه گذاران ، تجار و بازرگانان باز و راه تجارت روان است.

کعبی از آمادگی برای همکاری با وارد کنندگان کالا خبر داد و افزود: با وجود مجوزهای واردات کالا به منطقه ، استقبال در زمینه تجارت کم است و در حال حاضر کالایی در منطقه رد و بدل نمی شود.

وی  در خصوص استقرار گمرک در دروازه های خروجی گفت: پس از دستور رییس جمهور در سال 92 مبنی بر توسعه محدوده منطقه آزاد اروند به تمامیت ارضی آبادان و خرمشهر ،گمرک کشور خواستار محصور شدن منطقه شد، اکنون نیز ناظران گمرک در دروازه ها مستقر هستند اما به این دلیل که تجارت خاصی در منطقه صورت نمی گیرد و کالای چندانی از شهر خارج نمی شود نظارت گمرک هم رسمیت خاصی ندارد.

کعبی در خصوص استخدام نیرو در گمرک دروازه های خروجی شهر نیز گفت: قطعا 90 درصد نیروهای استخدامی از جوانان منطقه انتخاب خواهند شد و فقط 10 درصد استخدام در اختیار گمرک خواهد بود .

قائم مقام منطقه آزاد اروند از رشد 35 درصدی فعال سازی صنایع در منطقه خبر داد و افزود : از سال 84 تا 92 نود و هفت واحد صنعتی در این منطقه فعالیت داشتند و این در حالیست که اکنون 131 واحد صنعتی نظیر واحدهای نفتی و پتروشیمی و مینی پالایشگاهها با جذب موفق نیرو در حال فعالیتند.

وی درباره مشکلات اخیر در زمینه دریافت پلاک گذر موقت خودروهای اروندی گفت: علت تاخیر در تحویل پلاک های موقت ، ابتدا ازدحام درخواست ها و مراجعه همزمان بالغ بر 1800 متقاضی سفرهای تابستانه و سپس استعلام افرادی است که مالک اصلی خودرو نبوده و با وکالت نامه برای دریافت پلاک موقت مراجعه می کنند.

 عبدالله کعبی افزایش تخت های بیمارستانی به ازای هر 500 نفر یک تخت ، ورود پزشک های متخصص به منطقه و ارتقاء سطح دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه را از برنامه های آتی بخش بهداشت و درمان در منطقه برشمرد .

کعبی همچنین گفت : از دو هفته آینده ورود مردم عراق به منطقه آزاد اروند بدون ویزا خواهد بود.

او در پایان افزود: رونق و شکوفایی شهرستانهای آبادان و خرمشهر منوط به هماهنگی مسئولان دستگاه های شهری با منطقه آزاد اروند و همکاری مردم است.

انتهای پیام/د

استخدام نیرو در گمرک دروازه های خروجی شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.