روسیه : راهبرد آمریکا در افغانستان شکست خورده است

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان: وضع افغانستان وخیم شده است و وخیم ‌تر نیز خواهد شد زیرا آمریکا نمی‌خواهد در روش و راهبرد خود در این کشور تغییراتی ایجاد کند.

روسیه : راهبرد آمریکا در افغانستان شکست خورده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت: راهبرد آمریکا در افغانستان به طور کامل شکست خورده است.
«ضمیر کابلوف» گفت: راهبرد آمریکا در افغانستان به طور کامل شکست خورده و گزارش سازمان ملل نیز گویای این موضوع است.
وی با بیان اینکه اوضاع فعلی در افغانستان را باید عاملان آن ، یعنی دولت این کشور و آمریکا اصلاح کنند ، افزود: «مسکو» تلاش خواهد کرد تا ثبات و امنیت در آسیای مرکزی حفظ شود و از ورود افراط ‌گرایان به مرزهای روسیه جلوگیری خواهد کرد.
کابلوف تصریح کرد: وضع افغانستان وخیم شده است و وخیم ‌تر نیز خواهد شد زیرا آمریکا نمی‌خواهد در روش و راهبرد خود در این کشور تغییراتی ایجاد کند.
وی افزود: مسکو برای جلوگیری از بی ثباتی و وخامت اوضاع در منطقه با دولت افغانستان همکاری و از دولت این کشور با کمک‌های نظامی ، فنی و بشردوستانه پشتیبانی می‌کند.
کابلوف با هشدار درباره نابسامانی اوضاع امنیتی افغانستان گفت: وضع فعلی در این کشور می‌تواند بحران بزرگی را برای منطقه به وجود آورد.
این اظهارات در حالی مطرح شده است که آمریکا قصد دارد راهبرد جدیدی را در قبال افغانستان  برنامه ریزی کند و این راهبرد تاکنون اعلام نشده است.
نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان پیش از این نیز هشدار داده بود درصورتی که نیروهای آمریکایی و دولت کابل برای مبارزه با داعش اقدام جدی نکنند ، روسیه وارد عملیات مبارزه با داعش در افغانستان خواهد شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار