معتمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دانشگاه‌های دولتی نباید به سمت خصوصی سازی حرکت کنند

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت:معتقدیم با توجه به شرایطی که وجود دارد نباید دانشگاه‌های دولتی به سمت خصوصی سازی حرکت کنند.

دانشگاه در مسیر اقتصاد مقاوتی حرکت می‌کنند/ دانشگاه‌های دولتی نباید به سمت خصوصی سازی حرکت کنند.احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: طبق برنامه ششم توسعه قرار است پنج دانشگاه کشور از جمله دانشگاه امیرکبیر جزو 200دانشگاه برتر دنیا قرار گیرند، اما تاکنون بودجه‌ای برای این برنامه در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: بودجه دانشگاه امیرکبیر نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد رشد داشته که پنج درصد از طریق مجلس تخصیص پیدا کرد و ۱۰ درصد قبلی به ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته 10دانشگاه برتر دنیا بودجه‌ای بیشتر از یک میلیارد دلار دارند و دانشگاه ام آی تی که برترین دانشگاه جهان است، در حال حاضر 2.5 میلیارد دلار بودجه دارد.

معتمدی بیان کرد: مشابه دانشگاه‌های صنعتی که جزو 50 دانشگاه برتر دنیا هستند حدود یک میلیارد دلار بودجه به این دانشگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور اساتیدی که بیشترین اعتبار دولتی را دریافت می‌کنند به عنوان اساتید موفق شناخته می‌شوند، اما در دانشگاه‌های برتر جهان استادانی موفق هستند که خود بتوانند از طریق انجام پژوهش‌ها درآمد کسب کنند.

معتمدی عنوان کرد: ما در این دانشگاه با حداقل بودجه یک محصول خوب چه در داخل و خارج کشور به متقاضیان عرضه می‌کنیم.

وی گفت: دانشگاه‌های خارجی علاوه بر بودجه‌های بالایی که دریافت می‌کنند درآمد‌های اختصاصی بالایی نیز دارند؛ این در حالی است که تنها حدود یک سوم بودجه‌های دانشگاه‌های داخل توسط درآمد‌های داخلی دانشگاه تامین می‌شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: معتقدیم با توجه به شرایطی که وجود دارد نباید دانشگاه‌های دولتی به سمت خصوصی سازی حرکت کنند.

انتهای پیام/

جایگاه دانشگاه امیرکبیر در بین دانشگاه های صنعتی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار