رازانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بخشودگی 500 هزار تومانی سود بازرگانی برای شهروندان

استاندار کرمانشاه گفت: با ایجاد بازارچه‌های مرزی سقف بخشودگی از سود بازرگانی به ازای هر شخص، 500 هزارتومان می‌شود.

//اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مصوبه هیئت وزیران در خصوص راه‌اندازی بازارچه مرزی در استان‌ متبوع خود، اظهار داشت: بازار عراق برای کشورمان بازار خوبی به شمار می‌آید و ما می‌توانیم در آنجا حضور پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ایران و عراق دارای مرزهای رسمی هستند، افزود: این مرزهای رسمی نیازهای داخلی عراق و نیازهای ما را برای توسعه صادرات برطرف نمی‌کند لذا وجود بازارچه‌های مرزی با سرفصل اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات می‌تواند به عنوان سیاستی خوب، قابل توجه باشد.

فعالیت‌های کولبری به داخل بازارچه‌ها منتقل می‌شود

رازانی با بیان اینکه تیله کوه بازارچه‌ غیرمصوبی بود که اخیرا به تصویب هیئت وزیران رسیده، تصریح کرد: در گذشته 5 بازارچه مرزی در استان کرمانشاه فعالیت داشت که یکی از آنها غیرمصوب و 4 بازارچه دیگر مصوب بوده است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه براساس مصوبه هیئت وزیران، این بازارچه‌ها رسمیت بیشتری پیدا می‌کند و گمرک هم فعالیت بیشتری خواهد داشت، گفت: فعالیت‌هایی که در گذشته تحت عنوان کولبری در خارج از بازار صورت می‌گرفت به داخل بازارچه‌ها منتقل می‌شود و سقف بخشودگی از سود بازرگانی به ازای هر شخص،500 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود بر این اساس این موضوع به رونق تجارت، تقویت بازارچه‌ها و معاش و زندگی مرزنشینان کمک می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار