راه بهره مندی از کرامت حضرت حجت(عج)

بهترین کار در ایام الله و روزهای عید و شادی اهل بیت علیهم السلام بخصوص در ایام ولادت حضرات معصومین(ع) آن است که از امام حیّ و حاضر سخن بگوییم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت  در رابطه با «بهره مندی از ایام الله دهه کرامت برای ترویج معارف و آموزه های مهدوی» اظهار کرد: اهل بیت علیهم السلام همه نور واحدند. رسول خدا صل الله علیه وآله و حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه تنها در خلقت وجودی از هم جدا شده اند وگرنه «کلهم نورٌ واحد» و هر دو یکی هستند.

 وی افزود: بهترین کار در ایام الله و روزهای عید و شادی اهل بیت علیهم السلام بخصوص درایام ولادت حضرات معصومین آن است که از امام حیّ و حاضر سخن بگوییم. امامی که در زمان ما و با ما زندگی می کنند و این توفیق نصیب ما شده است که شیعیان زمان ایشان باشیم. به عنوان مثال در این ایام که سالروز ولادت حضرت ثامن الائمه امام رضا علیه السلام را در پیش داریم، سخن گفتن از حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه از آن جهت است که امام زمان علیه السلام همان امام رضا علیه السلام هستند اما در حال حاضر و در زمان ما.

 چگونه می شود که انسان منبر برود و از ولی الله اعظم(عج) سخنی نگوید؟

مدیر حوزه علمیه مهدیه تصریح کرد: من این سخن را از قول یکی از خطیبان بزرگ و توانمند کشور نقل می کنم که می فرمود: «من از تمام منبرها، سخنرانی ها و نوشته هایی که در آنها از امام حیّ و حاضر و ناظرم سخنی نگفته ام استغفار و توبه می کنم. چگونه می شود که انسان منبر برود و از ولی الله اعظم(عج) سخنی نگوید؟» بنابراین در ایام ولادت حضرت امام رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که «دهه کرامت» نام گرفته چه زیباست که انسان صفت «کرامت امام زمان علیه السلام» را بیان کند.

 وی تاکید کرد: به بهانه ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حضرت شمس الشموس امام رئوف حضرت امام رضا السلام، که ایام ولادت کریمان و «دهه کرامت» و همه جا سخن از کرامت و کریمی ِاهل بیت است، ما نیز از کریم بودن خاندان عصمت و طهارت(ع) سخن بگوییم و تبیین کنیم این که می گوییم امام عصر علیه السلام کریم هستند، به چه معناست؟

 حجت الاسلام اسماعیلی در توضیح این موضوع با اشاره به یک نقل تاریخی گفت: روزی فردی نزد رسول خدا صل الله علیه وآله رسید و از حضرت(ص) سوال کرد که روز قیامت حساب من با چه کسی است؟ رسول خدا صل الله علیه وآله در پاسخ تنها یک کلمه فرمودند: «کریمٍ!» یعنی با فردی کریم است. پیرمرد که سوادی هم نداشت با شنیدن همین یک کلمه از پیامبر(ص) جدا شد و رفت. مردم از او سوال کردند که از پاسخ رسول خدا صل الله علیه وآله چه دانستی و به چه نتیجه ای رسیدی؟ پیرمرد گفت:« کریم إذا قَدَرَعَفیَ؛ شخص کریم وقتی قدرت یابد عفو می کند؛ اگر حساب من در قیامت با فردی کریم است پس آسوده خاطرم.»

 آیا کرامت حضرت(عج) فقط در عصر ظهور بروز می کند؟

کارشناس مهدوی ادامه داد: امام مهدی علیه السلام نیز مانند اجداد و پدران طاهرین شان «کریم» هستند. وقتی حضرت(عج) در عصر ظهور قدرت یابند آن روز است که دست عفو و رحمت ایشان بر سر بشریت کشیده خواهد شد و البته برای دشمنان اینگونه نیست. ممکن است این سوال به ذهن متبادر شود که آیا کرامت حضرت(عج) فقط در عصر ظهور بروز پیدا می کند و مختص آن زمان است؟ آیا اکنون که ما در دوران غیبت هستیم کرامت حضرت(عج) شامل حال ما نمی شود؟

 وی افزود: در پاسخ این سوال باید گفت الان و در حال حاضر «رحمت» حضرت(عج) را برای همه مردمان داریم. صفت «کرامت» بیشتر در مواقعی به کار می رود که فرد به شکل حضوری به محضر بزرگی می رسد. همچنان که امام مجتبی علیه السلام به کریم اهل بیت(ع) مشهور و معروف بودند چرا که حضرت(ع) بارها و بارها اموال خود را میان مردم و نیازمندان قسمت می کردند. «کرامت» معمولا از این بُعد است که به شکل حضوری خدمت بزرگی برسیم. اکنون و در حال حاضر هم ممکن است کسانی که به محضر امام(عج) می رسند و حضرت(عج) را می شناسند، کرامت حضرت(عج) را نیز درک کنند.

 کارشناس مهدوی خاطرنشان کرد: چون غیبت امام عجل الله تعالی فرجه به معنای ندیدن نیست به معنای نشناختن است. یعنی ما حضرت(عج) را می بینیم اما نمی شناسیم. بنابراین، افراد بسیاری هستند که ممکن است این کرامت شامل حال شان بشود و حضرت(عج) با آنها کریمانه برخورد کنند اما آنها حضرت(عج) را نمی شناسند لذا از ایشان به عنوان «یک فرد کریم» یاد می کنند و نام می برند. اما بحث رحمت و محبت حضرت حجت(عج) امروز شامل حال همه حتی حیوانات نیز می شود.

 

 

منبع:خبرگزاری شبستان

انتهای پیام/

چگونه از کرامت امام زمان بهره بگیریم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
جهت سلامتي وتعجيل در ظهور مولا صاحب الزمان (ع‍ج) صلوات
اللهم صلي علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم اجمعين
اللهم عجل لوليك الفرج
آقاجان بفريادمان برس
آخرین اخبار