رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی؛

خرید گندم کشاورزان آذربایجان غربی در ۱۳۴ مرکز تعاون روستایی و غله

در قالب سیاست خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان توسط مراکز خرید شرکت غله و سازمان تعاون روستایی صورت می‌گیرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اسمعیل کریم‌زاده اظهار داشت: در قالب سیاست خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید شرکت غله و سازمان تعاون روستایی صورت می‌گیرد که به تفکیک 27 مرکز خرید غله و 107 مرکز خرید تعاون در استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: سطح برداشت گندم آبی 41هزار و 500 هکتار و سطح برداشت گندم دیم  174 هزار هکتار در سطح آذربایجان غربی در سال زراعی 95-96 است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان درراستای سیاست حمایت دولت از کشاورزان انجام می‌شود و در قالب این سیاست خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید شرکت غله و سازمان تعاون روستایی صورت می‌گیرد که به تفکیک از 27 مرکز خرید غله 158 هزار و 300 تن خریداری شده و از 107 مرکز خرید تعاون 64 هزار تن خریداری شده است، که در مجموع گندم خریداری شده 222 هزار و 300 تن بوده است.

کریم‌زاده به بهای پرداختی به گندم کاران اشاره کرد و افزود: مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بابت بهای گندم  به گندم کاران پرداخت شده است.

وی با مقایسه میزان گندم خریداری شده امسال نسبت به سال گذشته گفت: خرید گندم نسبت به سال گذشته به دلیل تأخیری که در زمان شروع خرید گندم نسبت به سال گذشته داشته، کاهشی به صورت جزئی شاهد بوده‌ایم که این ارقام در سال گذشته 289 هزار و 868 تن و امسال 222 هزار و 300 تن امسال خریداری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته خرید گندم از مورخه چهارم تیرماه شروع شده بود و این در حالی است که امسال خرید گندم از 14 تیرماه شروع شده است و کاهش جزئی در خرید گندم نیز به همین علت بوده است.

 وی با اشاره به افزایش ده برابری تولید کلزا نسبت به سال‌های گذشته ادامه داد: تولید کلزا نسبت به سال گذشته حدود 10 برابر افزایش داشته و مقدار خرید دانه کلزا از کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید 4 هزار و 9 تن بوده است که برای این مقدار مبلغ 9 میلیارد و 750 میلیون تومان پرداخت بابت محصول تحویلی بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: شهرستان‌های تولیدکننده کلزا که این محصول را به صورت عمده تولید می‌کنند به ترتیب پلدشت، نقده، میاندوآب، بوکان، شاهین‌دژ، مهاباد و خوی می‌باشد.

انتهای پیام/ ب

 

 خرید تضمینی گندم از کشاورزان درراستای سیاست حمایت دولت از کشاورزان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.